Google home werkt niet goed op alle radiator knoppen

Opties
Hallo,

In mijn systeem heb ik vijf radiatorknoppen verdeel over vier ruimtes. Hal-keuken-kantoor en de woonkamer heeft er twee.
De werking via da tado app is prima. Alleen als de radiatoren bedient worden via de google home app dan gaan ze (in de keuken en woonkamer) niet automatisch over het schema. Het kantoor en de hal doen dit wel.
Ik heb de instellingen nagekeken, maar kan geen andere instellingen vinden ten op zichte van de ruimtes.

Ik heb ze al eens opnieuw geconnect, maar dit heeft niet geholpen helaas.

Heeft iemand hier de gouden tip om dit aan te passen?

Alvast bedankt

Groet Marc

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit kun je aanpassen in de instellingen van je ruimte.

  • Andreplusplus
    Opties
    Wellicht gaan ze wel over op het schema, maar als de temperatuur hetzelfde is gebeurt dat niet.
    Bij schema om 16.00 van 18 naar 20. Met google home om 15.00 op 20 gezet.
    Dan gebeurt er eerst niets, pas bij een volgend blok met afwijkende temperatuur (anders dan 20).
    Verder kun je in de app bij de kamer 'handmatige bediening op het tado apparaat' instellen tot wanneer dat geldt
    1. tot volgende automatische verandering (schema of thuis/aanwezig door geofencing)
    2. timer met in te stellen tijdsduur
    3. tot je het schema hervat (dus handmatig 'schema hervatten' kiezen in de app)
  • Marcvdk
    Opties
    Bedankt voor de antwoorden.
    Ik ga kijken of ik iets kan vinden in de kamer.

    Hij schakelt dus niet over naar het programma. Hij zou om 23:00 uit moeten gaan, maar dat doet ie dus niet (via de google app wel via de tado app) en mn vriendin gebruikt de google app. Als ik smorgens dan beneden kom is het nog steeds 21graden terwijl hij dan op 19 zou moeten staa
  • Andreplusplus
    Opties
    Je kan ook allebei tado app gebruiken, als je wil. Via instellingen, mensen kun je anderen uitnodigen. Zij kunnen dan hetzelfde als jij.
  • Marcvdk
    Opties
    Nogmaals dank voor de antwoorden.
    Ik kwam erachter dat in de tado app. Handmatige bediening op het tado aparaat. Op “tot je het schema hervat” stond. In mijn beleving was dat alleen als hij met de hand bediend werdt, maar niet dus. De laatste dagen gaan ze gewoon uit en dus naar het schema.

    Groetjes Marc
  • Andreplusplus
    Opties
    Ja, klopt. Tado ziet google home als handmatig ('anders dan door tado bediend')