Draadloze Temperatuursensor stuurt ketel niet aan

Opties

Hallo allemaal,

Wij hebben een vrij grote woonkamer en ik heb daarom draadloze temperatuursensor aangeschaft als toevoeging een een Slimme Thermostaat. Deze is volgens de instructies geïnstalleerd. De slimme thermostaat werkt naar behoren en de draadloze sensor zie ik ook in de app. Ik kan deze handmatig bedienen (en dan zie ik dat in de app) of via de app (en dan zie ik dat op de sensor). Kortom dat lijkt allemaal te werken...

Echter, als ik de kamertemperatuur via de sensor instel dan krijgt de ketel geen seintje om te gaan stoken. Als ik dit via de slimme thermostaat doe dan lukt dit wel direct?

Ik heb beide apparaten in een eigen kamer staan (resp. woonkamer en extern), maar wel de kamer van de draadloze sensor (extern) gekoppeld aan zoneregelaar van de thermostaat (woonkamer). Ik ging er vanuit dat je op die manier dus met de draadloze sensor de thermostaat kunt besturen?

Let op, wij hebben geen Tado thermostaatknoppen op de radiatoren!


Jullie hulp wordt zeer gewaardeerd! :)

Beste Antwoord

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Je hebt per kamer een meettoestel en een zoneregelaar. De zoneregelaar is altijd de thermostaat of drl ontvanger die de warmtebron (ketel) aanstuurt, dus maar1 per woning.
    In extern en in woonkamer moet dit dus de bedrade thermostaat zijn. Meettoestel in extern is de sensor, in woonkamer de thermostaat. Maar zoals ik al zei, zet alles gewoon in "woonkamer" waarbij sensor het meettoestel is en thermostaat de zoneregelaar.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Ik neem aan dat de drl sensor ook als meettoestel voor extern staat ingesteld?
    Overigens zou ik beide in "woonkamer" plaatsen en de drl sensor als meettoestel.
  • Bram_W
    Opties

    @Andreplusplus

    "Ik neem aan dat de drl sensor ook als meettoestel voor extern staat ingesteld?"

    Ik heb de DRL sensor als zoneregelaar voor de slimme thermostaat gekoppeld. Meer kan ik niet doen toch?

  • Bram_W
    Opties

    We hebben inderdaad alles in 1 kamer gezet en dat werkt prima. Bedankt!