Toon vervangen bij 2 circuits

Opties
Ik heb al veel gelezen hier maar vind net niet wat we nodig hebben.

We hebben onlangs een nieuwe CV Ketel laten installeren, Intergas Xtreme 36. Deze ketel heeft twee circuits, 1 hoge temperatuurverwarming en 1 lage temperatuurverwarming.

Dit is de huidige situatie:
‐----------------‐----------------‐-----
- Het hoge temperatuurcircuit verwarmt met radiatoren de 1e en 2e etage van onze woning. Op al deze radiatoren zitten Tado knoppen en de Tado draadloze receiver is aangesloten op het hoge temperatuurcircuit van de ketel. Dit werkt perfect :)
- Het lage temperatuurcircuit van de ketel verwarmt de vloerverwarming beneden. Deze wordt nu nog bedraad aangestuurd door onze oude Toon.

Gewenste situatie:
‐----------------‐-----------
We willen de vloerverwarming beneden ook met Tado gaan aansturen. Omdat de Toon nu op een onhandige locatie hangt willen we dit graag met een draadloze thermostaat doen.

Vragen:
‐----------
1) Ik heb gelezen dat je slechts 1 draadloze receiver van Tado in je woning kan aansluiten. Klopt het dat je wel een bedrade thermostaat kan aan sluiten op een tweede circuit en deze vervolgens aansturen met een andere draadloze thermostaat? Staat dit ergens beschreven hoe je dit instelt? Kan ik met hetzelfde Tado account dit in de app aansturen?

2) Kunnen we gewoon 1 op 1 de Toon vervangen door de Tado bedrade thermostaat? Ik begrijp dat Toon nog een eigen voedingsmiddelen gebruikt die verwijderd moet worden. De Toon gebruikt nu Opentherm. Is hier een handleiding voor te vinden?

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    18 februari aangepast
    Opties
    1 dat klop, er is slechts 1 draadloze receiver mogelijk. Een tweede bedrade thermostaat kan wel, waar bij je dan een draadloze temperatuursensor sensor bij neemt. De draadloze temperatuursensor stel je in als meetinstrument voor de kamer. Dit doe je bij instellingen, kamers en apparaten en dan op de pijl klikken naast de naam van de kamer.

    2 voor zover ik weet zit er bij toon een kastje tussen toon en ketel, deze moet volgens mij verwijderd.

    Let op! Er kan maar 1 circuit op de ketel OpenTherm gestuurd worden! Het andere circuit op de ketel zal dan aan/uit gestuurd worden