Kunnen de symbolen op de thermostaat knoppen worden omgedraaid?

Opties

Op de Thermostaat knoppen zie ik de led symbolen en de temperatuur staan. Als je goed kijkt op de knop kan je zien waar de ledjes zitten in de knop. Wat mij opvalt is dat de symbolen er 2x op staan, de symbolen zijn gespiegeld om de temperatuur ledjes. Het lijkt er dus op dat dit gespiegeld/gedraaid kan worden.

Ik heb meerdere thermostaatknoppen geïnstalleerd en enkele daarvan zie ik de temperatuur op zijn 'kop' staan. Het lijkt erop dat ik dit zou moeten kunnen draaien zodat ik de temperatuur weer normaal kan lezen.


Waar kan ik dit instellen?


Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Beste Antwoord

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Alleen de ledjes worden omgedraaid. Wil je een betere temperatuur meting, dan kun je een draadloze temperatuursensor kopen en toevoegen

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit kun je bij de betreffende knop instellen, maar alleen als je de hardware versie hebt die dat ook ondersteunt.

    Kan zijn dat er ooit knoppen gemaakt zijn die al wel de benodigde gaatjes in het plastic hadden maar nog niet de ledjes om die te gebruiken.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Dan staat het op de verpakking van de knop dat de knop horizontaal of verticaal te gebruiken is. Staat dat er niet, dan kan het niet ingesteld worden
  • Aangenaam
    Opties

    @Rob2 @Douwe bedankt voor jullie reacties

    Het is inderdaad zo dat ik de knoppen (besteld in nov '23) kan wisselen door de positie aan te passen tussen horizontaal en verticaal.


    De vervolgvraag is dan of ik daarmee alleen de ledlampen omdraai, of ook de werking van de knop. Doordat warmte stijgt, meet de knop temperatuur anders in een verticale positie t.o.v. een horizontale positie. TADO heeft speciale knoppen (en nu dus ook een keuze stand) voor horizontale of verticale installatie. Daarmee krijg ik het vermoeden dat de software in de knop dan ook anders gaat werken om het verschil in oriëntatie te compenseren.


    Maar ja, dat is dus een aanname van mijn kant ;-)