Thermostaat geeft andere temperatuur dan radiatorknop

Opties

Hallo,

Ik heb in mijn woonkamer een thermostaat en 1 radiatorknop hangen. nu heb ik deze ingesteld dat ze in 1 ruimte hangen. heb de temperatuur van de thermostaat geselecteerd als leiding qua temperatuur. nu loopt de temperatuur heel hard op naar 2,5 / 3 graden boven de ingestelde waarde en de radiator knop staat op de waarde die handmatig is ingesteld. het probleem is dat de radiator niet warm wordt. moet ik nu de radiator als meetpunt hebben? wat is de beste instelling en hoe kan ik dit goed instellen?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Zijn er verder geen andere radiatoren zonder knop? En sluit de knop wel goed af?

  • Hallo, in de slaapkamers en andere ruimte op de verschillende verdiepingen zitten ook tado knoppen en die werken allemaal goed. Heb nu een oude draaiknop erop gezet, de thermostaat ingesteld op 20 graden maar hij blijft op 17,4 staan en en de radiator blijft koud.
  • Andreplusplus
    Opties
    in je eerste bericht zeg je: kamer heet, radiator koud. Dat is gek.
    Met de oude draaiknop, als die open staat, moet de radiator warm worden en dus de temp oplopen.
    Goede instelling is: knop en thermostaat in 1 ruimte (tegel on de app), thermostaat is zoneregelaar (tenzij je een draadloze ontvanger hebt, dan is dat de zr). De thermostaat isook meettoestel.
    Als de knop goed gemonteerd en gecalibreerd is, moet het werken
  • Beste,

    Misschien was ik in mijn vorige berichten een beetje onduidelijk. er is de afgelopen dagen het 1 en ander veranderd.

    Heb nu de volgende situatie en probleem. op de eerste en 2de verdieping heb ik alle ruimtes tado hangen. dit zijn allemaal 1 radiator in 1 ruimte. als ik deze via de app of knop op verwarmen zet dan worden ze binnen no time warm en werkt dan perfect. Nu heb ik beneden 1 knop en 1 thermostaat. heb nu deze zo ingesteld wat @Andreplusplus heeft uitgelegd. Heb nu de thermostaat op 20 graden gezet, de radiator wordt warm maar hij blijft op de app en thermostaat zelf rond de 17/17,5 graden hangen. Misschien handig om eerder te vermelden maar kan het iets te maken hebben met een radiatorventiel wat is vervangen? na het plaatsen is de druk van de ketel in de gaten gehouden en zijn alle radiatoren ontlucht. ben heel benieuwd wat jullie bevinden zijn en of iemand mij kan helpen.

  • Andreplusplus
    Opties
    Ik vraag me af of de radiator wel voldoende is voor de kamer. Is het de enige?
    Als je de knop van de radiator haalt, moet deze volledig open staan, dan zou de temp omhoog moeten vliegen. Of is de CV watertemp wellicht (te) laag?
    Als je de knop monteert, moet de calibratie slagen (ooo in display)
    Kun je een schermprint van de grafiek hier plaatsen?
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Eerst alle radiatoren ontluchten
  • Andreplusplus
    Opties
    OP schrijft "na het plaatsen is de druk van de ketel in de gaten gehouden en zijn alle radiatoren ontlucht."
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja maar dat is uit de categorie "ik heb alles al goed gedaan en toch werkt het niet!".

    Zo begint de helft van de vragen hier...