E4 melding bij Danfoss thermostaat

Opties

Goedemorgen,

Ik heb wat problemen met het plaatsen van een radiatorknop op een danfoss thermostaat. Na het opvolgen van de instructies (radiator volledig open, adapter helemaal over het metaal heen etc.) blijft de radiatorknop een E4 storing geven. Hieronder wat ik al geprobeerd heb:

  • Nieuwe batterijen plaatsen - zelfde probleem
  • Andere radiatorknop geprobeerd - zelfde probleem

Heeft iemand misschien een idee of ik iets verkeerd doe? Of wat ik nog meer kan proberen om de knop te installeren? Bedankt vast!


Antwoorden

  • benniewoods
    25 februari aangepast
    Opties

    Hi Andre,

    Dank voor je reactie. Ik heb het artikel inderdaad al meermaals bekeken en zie dat ik nog niet alles benoemd had:

    Had eerder al met een tangetje de pin meerdere keren heen en weer bewogen en eigenlijk geen blokkering kunnen ontdekken. Alles beweegt soepel. Heb net nog een de oude kraan geinstalleerd en ook meerdere keren open en dicht gedraaid. Helaas blijft de foutmelding bestaan. Heb ook al meerdere keren opnieuw gekalibreerd.

    Gr. Ben

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als niets helpt dan kun je de kraan vervangen door een type waarbij je geen adapter nodig hebt, bijv de Heimeier Eclipse.

    Zo te zien is in jouw geval de kraan eenvoudig te vervangen. Wel moet je natuurlijk het water aftappen.

  • benniewoods
    26 februari aangepast
    Opties
    Hi Rob, dank voor je reactie. Dit was inderdaad de laatste oplossing geweest. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat bij beide knoppen de zwarte pin ontbrak in de knop. 1 zat nog in de doos, maar er ontbreekt er nog wel 1. Weten jullie toevallig of deze los te verkrijgen zijn? Mvg, Ben