Geen aanvoer met vraag van 1 tado knop met Intergas HRE Kompakt 36/30 CW5

Opties

Gisteren is hier een Intergas CV ketel geïnstalleerd. Monteurs waren een beetje zenuwachtig voor het tado systeem, maar de man had veel ervaring met slimme honeywell systemen en had het toch vlug voor elkaar. Na het aansluiten en de vraag aan de tado helpdesk om mijn slimme bedrade tado thermostaat aan te passen voor de Intergas ketel werkte het eigenlijk vrij snel en zijn de monteurs vertrokken.

Nu merk ik vandaag dat wanneer ik de vloerverwarming beneden uitzet en slechts 1 kamer om warmte laat vragen, met 1, of in een andere kamer 2, tado knoppen. De ketel wel reageert, maar geen warm water naar die radiator stuurt. Er komt "LC" in het display van de ketel te staan en een "1" wat volgens mij in principe goed is en betekent dat hij aan het moduleren is, maar het lijkt erop alsof hij gewoon te weinig of te koud warm water rond pompt, want de radiator blijft koud. Als ik vervolgens de tado knoppen in meerdere kamers openzet gaat hij wel verwarmen. De ketel laat dan "70" zien, wat volgens mij de maximumtemperatuur is van het CV water en een "5" in plaats van een "1".

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    LC en 1 betekent laag verbruik en gewenste temp bereikt.
    Heb je in *alle* kamers wel de tado thermostaat als zoneregelaar ingesteld?
  • Alexander212
    Opties
    Goede vraag en had ik even aan moeten geven maar ja, overal is de thermostaat de zoneregelaar.

    LC 1 zou inderdaad goed moeten kunnen zijn. Wellicht is de minimumtemperatuur te laag ingesteld in de ketel? Las alleen ergens anders dat dat met een intergas in combinatie met tado lastig in te stellen is omdat de tado hem automatisch zelf weer aanpast?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je kunt op de ketel instellen wat hij moet doen als de warmtevraag onder het minimum ligt: niks doen of op het minimum gaan branden.

  • Alexander212
    Opties
    Sorry, zou je dat uit kunnen leggen? Begrijp ik het goed dat je bedoelt dat de vraag van de tado knop voor de cv ketel zo minimaal kan zijn dat de ketel niks doet? Hij gaat wel naar LC 1, maar qua temperatuur gebeurt er in de kamer niks. Ik weet zelf dus niet precies wat er gebeurt. Het enige wat ik weet is dat de ketel wel een signaal van de thermostaatknop krijgt.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Zie het installatiehandboek van de ketel. Daar staat een serie parameters in die je kunt aanpassen en het bovenstaande is er daar een van.

  • Alexander212
    Opties
    Ik ga kijken. Bedankt voor de tip