Intergas Xtreme gaat pas aan bij >50% warmtevraag van Tado

Opties

Zijn er hier mensen met een Intergas Xtreme waarbij de Xtreme pas aan het werk gaat wanneer Tado 50% of meer warmtevraag doorgeeft aan de Xtreme?

Tado vraagt bij een ruimte temperatuur daling van 0,1 graad pakweg 5-10% warmte. Stijgt de temperatuur in de ruimte waar de thermostaat hangt daarbij niet, dan stijgt dit in stapjes naar uiteindelijk > 50% warmtevraag, pas vanaf dat moment wordt de Intergas Xtreme ingeschakeld.

Voorheen hing er een Nefit EcomLine, die reageerde ook op kleinere warmtevraag, wat me ook juist lijkt.


Herkent iemand dit?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je kunt de grenswaarde waarboven hij aan gaat configureren in de ketel.

  • jantje88
    jantje88
    5 maart aangepast
    Opties

    Bedoel je hier de F057 parameter? Die staat op 1 (warmtevraag beantwoorden met minimale aanvoertemperatuur begrensd op 30°C)

    Of is er nog een andere instelling op dit vlak?

    De Nefit EcomLine die er tot vorige week hing, reageerde wel op Tado warmtevraag van een paar procent.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik heb niet exact die Intergas ketel maar op de mijne zijn er enkele parameters op dit gebied.

  • jantje88
    Opties

    Zie je kans eens te kijken welke instellingen jij specifiek hiervoor hebt aangepast?

    Inmiddels heb ik van Tado begrepen dat de Tado thermostaat de Low Load modus triggert bij een lage warmtevraag, dit levert korte piekjes om de 20 minuten op. Ik vraag me hierbij wel af waarom dat de Nefit Ecomline ketel die er tot voor kort hing wel netjes aan ging bij <50% warmtevraag van Tado zonder dergelijk korte runs.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Zoals gezegd ik heb een andere ketel en ik heb niks aangepast, ik weet alleen dat het aangepast KAN worden.