Bedrade Tado thermostaat blijft warmte vragen tijdens afwezigheid.

Opties

Intergas Xtreme 30, vloerverwarming en bedrade Tado thermostaat en afwezigheidstemperatuur van 18 graden.

Tijdens afwezigheid, en dus buiten de straal, blijft de CV branden. Opvallend is dat in het temperatuurschermpje van de app er ook een temperatuur wordt vermeld tot achter de komma. Mijn instellingen zijn of heel of met een halve graad.

De ingestelde temperatuur is b.v. 20 graden en tijdens de afwezigheid op 18 graden wordt b.v. aangegeven "wordt verwarmd naar 19.8 graden." Nu geen printscreen bij de hand.

Gerard van Eijk.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Als je met de hand een instelling hebt gedaan, dan gaat het niet automatisch over naar de afwezig-temp.
    Kan dat het geval zijn?
  • Degema
    Opties

    Nee, helaas is dat niet het geval.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je denkt dat je niets fout doet en geen aanwijzingen van het forum wilt dan kun je het beste contact opnemen met de support via de chat. Die kunnen meekijken met wat je doet en waarom het zo werkt als het nu doet.

  • Andreplusplus
    Opties
    Een aantal zaken stemmen niet met elkaar overeen.
    1. Heb je wel een (proef)abonnement? Anders werkt geofencing niet
    2. Ik geloof niet dat 20 gr is ingesteld en dat je ziet "verwarmt naar 19.8", dan moet er 19.8 ingesteld staan. De mededeling gaat over de instelling, niet dat hij dan warmte vraagt (bijv ruimte is 18 gr, instelling is 17 gr, dan staat er ook "Verwarm naar 17 gr", terwijl er dan 0 golfjes gekleurd zijn en er ook niet wordt verwarmd
    Ik denk dat je groot 19.8 ziet en er onder "Verwarm naar 20°"
    3. instellingen op heel of half, metingen zijn wel op tienden