Circulatiepomp werkt maar brander slaat soms niet aan als ketel op minimum brand.

Opties

Betreft de werking van mijn Tado thermostaat. V3 Ik heb een nieuw appartement met vloerverwarming en een recent model van ketel Viessmann Vitodends 100-W. Deze kan op 3 niveau's branden. Ik stel vast dat soms de circulatiepomp wanneer er bijkomende verwarming gevraagd wordte brander aanslaat op het eerste niveau op de tijdlijn staat.. Dit niet tegenstaande op zeker moment de temperatuur in de living onder de gevraagde waarde zit. Dit wordt weergegeven in een lichtgrijze zone in de grafiek. Er staat dan maar één $ teken bovenaan de grafiek. Wat ik niet begrijp is dat het water van de vloerverwarming circuleert met een temperatuur van 23 graden zonder dat het water opgewarmd wordt. Dit is dan toch verloren elektrische energie. Soms wanneer er één $ teken staat (niveau 1) in de grafiek werkt de brander wel. Heeft dit te maken met de stooklijn van de Viessmann ketel ?. Of moet er een waarde van de stooklijn aangepast worden. ? Iemand antwoord daarvoor ? Bedankt

Antwoorden