Ik wil een Tadoinstallatie met draadloze radiatorknoppen en in elke kamer een aparte thermostaat. Ne

Opties
thermostaatradiatorknoppen en in iedere kamer een aparte thermostaat. Nergens kan ik vinden hoe ik de modulerende thermostaat RU2 loskoppel van de CV ketel Remeha Calenta Ace 40L en hoe ik de Tado installatie er dan aankoppel. Weet iemand hoe.? Met Tado krijg ik geen contact

Beste Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Als je al een bedrade aansluiting op de ketel hebt kun je die gewoon gebruiken voor de Tado thermostaat of draadloze ontvanger. Door het volgend van de installatiewizzards van Tado kom je vanzelf tot de juiste aansluiting en configuratie.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Als je de spullen gekocht hebt kun je via https://tado.com/start de stap voor stap handleiding volgen. Daar staat heel precies in welke draadjes je los moet maken en waar je ze mee moet verbinden.

    Echter, je vraag "in iedere kamer een aparte thermostaat" dat is niet helemaal duidelijk. Je kunt maar 1 thermostaat op je ketel aansluiten, in de andere kamers kun je wel een "draadloze temperatuurvoeler" gebruiken die dan de temperatuur in die ruimte meet en de thermostaat vertelt dat de ketel aan moet.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Remeha ketels werken goed met Tado samen. Dus niets bijzonders.

    Wat is het merk en de werking van een RU 2 thermostaat? Is ie draadloos aangesloten via een ontvanger bij de ketel? Of met een draad aangesloten?

    Waarom wil je een losse thermostaat in iedere ruimte? Dat zou dan een draadloze sensor moeten zijn. Maar de Tado radiator knoppen kunnen zelf ook temperatuur meten, dus een thermostaat per ruimte is niet persé nodig. Ongebruikelijk zelfs.

    Je zou een draadloze ontvanger bij de ketel kunnen plaatsen en dan temperatuur sensoren in iedere ruimte.
  • Leontine
    Opties
    Ik begrijp het. In de Tado handleiding staat echter niet duidelijk hoe ik de Remeha bedrade thermostaat RU2 (modulerend) vervang door de Smart Thermostaat van Tado
  • Leontine
    Opties
    Hoe ik de tweedraads kabel aansluit op de thermostaat is me inmiddels duidelijk, maar hoe ik die kabel aansluit op de Remeha ketel Calenta Ace en de configuratie daarvan kan ik de handleiding niet vinden. Wie weet dat?
  • Andreplusplus
    Opties
    zoek de stekker met naam R-bus en sluit de draden aan op contacten 1 en 2.
    Maar zat daar de RU2 niet ook al op aangesloten?