Aanpassing temperatuur op slimme thermostaat alleen 'tot schema handmatig wordt hervat'

Opties

Hallo, wanneer ik op een van de radiatorknoppen of de de slimme thermostaat de temperatuur aanpas, zou deze bij het bereiken van de volgende verandering van temperatuur, zoals ingesteld in mijn schema's toch weer terug moeten vallen naar de in het slimme schema ingestelde temperatuur??

Dit werkt nl wel prima als ik in de app een bepaalde ruimte bv op 20 graden instel.

Dan zie ik nl netjes onderin beeld dat hij op de tijd van het volgende tijdsblok de temperatuur aanpast naar die ingestelde waarde. Werkt ook prima.

Maar als ik in de woonkamer de slimme thermostaat op 20 graden zet blijft hij op die temperatuur staan. In de app is dan ook te zien: 'tot schema handmatig wordt hervat' i.p.v. 'Tot het volgende tijdsblok' (met de tijd erachter). Nu moet ik er zelf steeds aan denken om, of met de hand het schema te hervatten, of op de thermostaat handmatig de instelling terug te zetten op de doeltemperatuur van het schema (dan zie je ook het huisje verschijnen en niet meer het handje).

Waarom werkt dit alleen vanuit de app naar verwachting en honoreert hij de kamerinstelling niet als je dit op de thermostaat zelf doet?

Alle kamers staan ingesteld op 'Tot de volgende automatische verandering' en alle schema's gaan bij mij van 'ma-zo' om 22:30uur op 'vorstbescherming/uit' (slaapkamers) of op 15 graden (woonkamer/keuken, is één kamer).

Nogmaals, vanuit de app werkt het wel. Leuk, maar mijn vrouw.... enz ;)

Beste Antwoorden

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    En de handmatig ingestelde temp moet afwijken van de temp in het volgende blok.

    Dus je hebt bijv 18 gr tot 10.00 en 20gr van 10.00-22.00 en je zet om 9.00 de temp op 20, dan wordt het schema niet opgepakt.
    Had je om 9.00 19,9 of 20,1 ingesteld, dan wel... Dat is idd een tekortkoming.
  • tado_cwb
    tado_cwb
    Antwoord ✓
    Opties
    @Andreplusplus, dat was het inderdaad.
    Ik had al ergens wat daarvan gelezen, maar omdat het vanuit de app en de website wel normaal werkte kon het dat noooooit zijn ;)
    Net met support zitten troubleshooten en dit kwam eruit. Blokken ingesteld van 'uit' naar 5 graden en van 15.0 graden naar 15.1.
    Nu werkt het ook met handmatige aanpassing op de apparaten zelf!

Antwoorden

  • tado_cwb
    Opties

    Ik weet niet of er een update is geweest, maar de melding is nu 'Actief voor onbepaalde tijd' i.p.v. 'tot schema handmatig wordt hervat'.

    Om het samen te vatten. Ik krijg wanneer ik de temperatuur op de slimme thermostaat of op een van de radiatorknoppen wijzig het volgende:

    Wanneer ik de temperatuur in de app wijzig krijg ik dit (en dat lijkt mij toch de bedoeling van een slim schema met handmatige aanpassingen):


  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit is een instelling. Je moet zijn instellingen, kamers&apparaten, dan bij de kamer waar de thermostaat gemonteerd is de pijl naar rechts aanklikken en dan zie je de instelling "handmatige bediening op het tado apparaat" die je kunt instellen op "tot de volgende automatische verandering".

  • tado_cwb
    Opties

    Zo staan alle kamers al ingesteld, zie ook openingpost.

    Screenshots:


  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan moet je support benaderen. Wij kunnen hier alleen vertellen hoe je het moet instellen, en als je dat al gedaan hebt en het werkt niet kunnen we je verder niet helpen.

  • tado_cwb
    tado_cwb
    22 maart aangepast
    Opties

    Was ik al bang voor ;)

    Ik dacht, misschien heeft iemand een tip of een richting waar het fout zou kunnen zitten.

    Ga het proberen. Thanks for now.

    Mocht er nog wat nuttigs uitkomen, zal ik het hier weer delen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee die tip heb ik al gegeven, de enige tip die ik verder nog kan geven is dat je wel moet zorgen dat je maar 1 "Woonkamer" hebt, dus niet verschillende kamers die je allemaal "Woonkamer" genoemd hebt. Want dan werkt het systeem niet goed.