Minimale warmtevraag Tado

Opties

Goedemiddag,


Gister iets vreemds geconstateerd omdat ik toevallig een tijdje in de buurt van de ketel aan het werk was.

De ketel sloeg meerdere keren achter elkaar aan om vervolgens direct weer uit te slaan.

De ketel betreft een Intergas HRE.

De ketel is zo geprogrammeerd dat bij een warmtevraag van <40 graden de ketel deze niet beantwoord.

Op dat moment was er vanuit 1 kamer warmte vraag van 1 streepje.

Het lijkt erop dat tado op lage last wil gaan stoken, maar dit doet door eerst maximale last van de ketel te vragen, en dan direct terug te gaan naar de lage aanvoertemp. Deze lage aanvoertemp was naar verwachting kleiner dan 40 graden, waardoor de ketel ermee stopte om vervolgens opnieuw weer de cyclus door te gaan.

Tijdelijk heb ik de ketel nu zo ingesteld dat als de temp lager is dan 40 graden de ketel gewoon 40 graden gaat geven (i.p.v. de aanvraag negeren)

Dit lijkt mij echter niet de passende oplossing.


Iemand enig idee waarom tado in eerste instantie de max aanvoer temp vraagt om daarna direct terug te schalen?

Valt dit nog te tweaken door de helpdesk, of moeten we het er maar mee doen?

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Hoe weet je zeker dat tado de maximale temperatuur vraagt?
  • Marsmuziek
    Opties

    Dat zie ik op de ketel. Intergas laat de gevraagde OT temperatuur in het display zien.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja maar hij start altijd op maximaal en pas als er ontsteking is gedetecteerd gaat ie terug naar de gewenste modulatie. Dat is normaal.