Draadloze thermostaat toevoegen
Antwoorden
-
Dat kan, ja. Gewoon in de woonkamer configureren en dan als meettoestel instellen.
0 -
Gaat dat ook met tadoX ?
Ik heb in de kamer "Living" 3 thermostatische kranen, een "bedrade thermostaat" en een "draadloze temp sensor".
In de Kamer "Living" kan ik de "draadloze sensor" en de "bedrade thermostaat" niet samen zetten. Wel 1 van de 2 tezamen met de radiator kranen.
0 -
Nee het heeft meestal ook geen zin om in dezelfde kamer zowel de thermostaat als een draadloze temperatuursensor te hebben, want je kunt de thermostaat ook als temperatuursensor gebruiken.
(tenzij die gebruikt wordt om de vloerverwarming aan te sturen)
0 -
Vlak bij de bedrade thermostaat staat een hout kachel die door de massa zeer lang warmte straling geeft en verkeerde temperatuur meet. Hoger dan de kamer temperatuur.
De cv met radiatoren (met slimmethermostaat kranen) dient enkel om bij te verwarmen wanneer de kachel lichtjes of meer afgekoeld is.
Dat is de reden waarom ik een draadloze sensor gebruik an de andere kant van de living die de temperatuur moet regelen.
Om de bedrade thermostaat niets te laten regelen heb ik de bedrade thermostaat in de app aan een andere, fictieve kamer toegewezen (zonder bijkomend kranen) en de gevraagde temperatuur in het schema op 16° gezet zodat er geen warmtevraag is.
In andere discussies hier in de community staat dat dat wel kan. Hier heb ik me door laten leiden. Wat ik beter niet had gedaan. Niet alles geloven dus is de boodschap en eerst technische info vragen aan Tado!
Beter was dan een "Draadloze Slimme Thermostaat X Starterskit" aan te kopen. De sensor in de living en de "Draadloze thermostaat" aan de ketel op de zolder verbinden (ivm bedrade stekker voor de stroom).
0 -
Klopt dat was een betere oplossing geweest (draadloze thermostaat).
Met die spullen die je nu al hebt zul je inderdaad een aparte fictieve kamer moeten maken, dan zou het wel mogelijk moeten zijn te doen wat je nu wilt.
Als je het via de servicedesk gaat regelen kunnen zij denk ik wel de thermostaat en voeler in dezelfde kamer configureren.
0 -
Doen ze niet maar Ik mag een draadloze bestellen en de bedrade terugsturen.
0