Tado - Quatt - vloerverwarming+zoneklep en radiatoren

Opties

Hi allemaal,


Ik loop ergens tegen aan;

Binnenkort laat ik een QUATT warmtepomp installeren en zij hadden mij de Tado aangeraden, omdat ik zone regeling wilde.

De situatie in het huis is als volgt:

  • 3 verschillende kamers boven die elk een eigen radiator hebben met tado radiatorknop, die elk op een andere temp staan ingesteld.
  • Vloerverwarming beneden bestaande uit 4 lussen maar mag als een zone/kamer beschouwd worden.
  • Geen verwarmingsthema maar constante temperatuur in huis en kamers(kamers wel lager dan woonkamer bijv)

Straks gaat de Tado met de Quatt communiceren, en de Quatt met de CV.

Dit gebeurt met het opentherm protocol.

Kan ik dan nog steeds een zoneklep voor mijn vvv zetten, omdat de klep aan/uit is? snapt de tado dan de mix met opentherm en een klep aan/uit sturen?

Mijn woonkamer warmt een stuk sneller op door de zon dan dat dat boven gebeurd. Ik wil dus niet dat beneden te warm wordt omdat de verwarming maar door blijft gaan terwijl dat enkel boven dan nodig is.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Dat kan zeker, ik heb het hier thuis ook.
    Ik zou wel kiezen voor een standaard opstelling van Tado, bijvoorbeeld opstelling 3. (Dat is met een draadloze Tado ontvanger bij de CIC en thermostaat instellen als temperatuursensor, plus bedrade thermostaat voor het schakelen van de vvw klep.)
    Als je kiest voor de oplossing met alleen twee bedrade thermostaten dan wijk je af van het standaard protocol en loop je de kans dat het niet meer vlekkeloos aansluit op Quatt.
  • vanveenbas
    Opties

    Super, dat scheelt.
    Ik zou eventueel de klep direct op de bedrade thermostaat kunnen aansluiten, dat zou ook wel moeten werken lijkt mij.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Niet op dezelfde thermostaat als diegene die de quatt gaat aansturen
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    @vanveenbas , dat is de Tado opstelling 2 als ik het me goed herinner