Vloerverwarming gaat niet uit

Opties
Goedenavond, ik heb een nieuwe woning met vloerverwarming als hoofdverwarming. Ik heb mijn Tado Thermostaat meegenomen uit mijn vorige woning waar hij perfect werkte (geen vloerverwarming)

Nu is de temperatuur 24+ graden terwijl de thermostaat op 16 graden staat ingesteld.
Wat gaat er mis?

Ik heb een nieuwe intergas kompakt HRE ketel


Fred

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Hoe kunnen wij nou weten wat er mis gaat? Er zit niet eens een beschrijving van je installatie bij…

    Denk er aan: je praat hier niet met Tado maar met andere kopers van hetzelfde product. Voor support moet je de chat op de tado.com site gebruiken.

  • Fred110970
    Opties
    Wat een vriendelijkheid Rob…

    Welke beschrijving zou ik moeten sturen? Zoals ik heb beschreven heb ik een Intergas Kompakt HRE ketel. Of bedoel je een andere omschrijving?

    Denk er aan: ik ben een leek en dacht duidelijk te zijn geweest in mijn vraagstelling. Als je mij er doorheen zou willen helpen dat zou ik dat zeer op prijs stellen.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    31 maart aangepast
    Opties
    Heb je alleen een thermostaat van Tado? Of ook slimme radiator knoppen? Heb je ook een zone klep om je vloerverwarming te schakelen?

    Hoe heb je de thermostaat geconfigureerd?

    Heb je de wizard in de app gevolgd?

    Heeft het wel eens gewerkt of nog nooit?
  • Fred110970
    Opties
    Dank je wel voor jouw reactie Douwe

    Ik heb alleen de thermostaat en geen zoneklep.
    In mijn vorige huis had ik hem werkend alleen had ik daar geen vloerverwarming.
    Ik heb de installatiewizard geprobeerd, maar mijn ketel staat er niet bij. Hij geeft dan een melding om contact op te nemen met support.
    Ik dacht misschien weet iemand hier wat te doen.
  • Andreplusplus
    Opties
    Aansluiten op de ketel op stekker X4, positie 11 en 12. Op tado + en -.
    Configureren voor OpenTherm=D01.
    Maar je geeft zelf aan een leek te zijn, misschien moet je even hulp inroepen om de bedrading goed te doen. Gebruik de wizard in de app (thermostaat eerst verwijderen, dan opnieuw toevoegen.)
    Intergas staat gewoon bij de ketels, misschien spelling Compact of Kompakt of zoiets? Anyway, allemaal dezelfde aansluiting en allemaal OT.
    Gebruik als oude thermostaat bijv Honeywell Round, dan snapt de wizard dat ie OT moet instellen.
    Succes!!
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Hij geeft dan een melding om contact op te nemen met support.
    Ik dacht misschien weet iemand hier wat te doen. "

    Ja hoor: contact opnemen met support! Dat zegt ie toch!

    Maar los daarvan, de wizard wordt vooral gestuurd door wat voor THERMOSTAAT je had, niet wat voor ketel.

    Dit is gewoon een OpenTherm ketel. Geef op welke thermostaat er zat in dat huis. Desnoods geef je op "Honeywell T87M round modulation".