Geolocatie prbleem.

Opties

Na de installatie van een nieuw Kpn modem werkt “Afwezig” modus niet meer. Ik heb niks aan de instellingen veranderd.

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je titel en bericht zijn verschillend. Geef aub DUIDELIJK aan wat er mis is.

  • AlbertM
    Opties

    beste Rob,

    Bedankt voor je reactie. Zoals ik schreef heb ik mijn modem vervangen en daarna de internet bridge weer opnieuw aangesloten. De thermostaat werkt weer behalve dat bij het kiezen van “afwezig” bij Geolocatie geen reactie geeft. Afwezig staat dan wel op het scherm maar sw thermostaat reageert niet.

    Ik zie je reactie met belangstelling tegemoet

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je hebt als het goed is de Tado bridge op je nieuwe modem aangesloten. Wat is dat voor type?

    Heb je nog wel internet verbinding? Wat krijg je te zien als je naar app.tado.com gaat?

  • Andreplusplus
    Opties
    Wat bedoel je met 'reageert niet'?
    Het is wel duidelijk dat de instelling Afwezig actief is, want anders staat dat niet in het scherm.
    Nu zouden alke kamers ingesteld moeten zijn op de afwezig temp, die je per kamer bij het schema, tabblad Afwezig hebt ingesteld. Is dat niet het geval?
    Ik neem aan dat op de bridge 3 ledjes branden? Power, Router en Cloud.
    Zo niet, dan moet je dat eerst fixen.
    Heeft het nieuwe modem poorten die alleen 100Mbit/1Gbit ondersteunen en niet meer 10Mbit half duplex? Want dat is wat de bridge alleen maar ondersteunt.
  • AlbertM
    AlbertM
    31 maart aangepast
    Opties

    Ik heb een foto van de internet bridge bijgevoegd. Voor dat ik het modem verving werkte de Tado prima. De instelling voor Thuis/ Afwezig werkt niet, omdat de gekozen temperatuur niet verandert. Daar de verwarming alleen in de woonkamer aan staat maak ik geen gebruik van een kamerindeling. Het modem is een Kpn Box 12b. Alle 3 lampjes branden op de bridge.
    Groet

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Niet slim om een foto van je bridge te plaatsen! Haal die snel weg.

  • AlbertM
    Opties

    ok, hoe doe je dat? Groet

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    31 maart aangepast
    Opties
    binnen 4 uur na plaatsing kun je je bericht nog bewerken, 3 puntjes ... rechtsboven je bericht
  • AlbertM
    Opties

    bedankt! Tot ziens, en groet

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Maar goed nou weten we nog niet wat je probleem is!

    "De instelling voor Thuis/ Afwezig werkt niet, omdat de gekozen temperatuur niet verandert. "

    Wat bedoel je daar mee? Zet je die tegel zelf op thuis/afwezig, of laat je de geolocatie dat doen (zoals het onderwerp doet vermoeden)? Gaat die wel op afwezig maar verandert de temperatuur dan niet, of gaat die niet op afwezig?

  • AlbertM
    Opties

    bedankt. Ik heb besloten om het hierbij maar telaten, groet