Pairing lampje blijft branden. Ketel slaat niet aan.

Opties

alle Tado accessoires melden dat ze gepaired zijn. Alle ruimtes vragen warmte maar de ketel slaat niet aan. Warm water werkt wel.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    En is dat zomaar ineens ontstaan of is dit met een nieuwe Tado installatie?

    Heb je het geinstalleerd door exact de website https://tado.com/start te volgen?

  • zomaar opeens. Tado functioneert al drie jaar prima.

    Echter:

    Vorige maand heeft een installateur met heel veel moeite een open therm converter op de Nefit topline 45 II gemonteerd. We wilden namelijk gebruik maken van de modulerende functie van de ketel. Sindsdien werd de vloerverwarming niet goed meer aangestuurd.
    Omdat ik meende dat het mogelijk was dat ten gevolg van de installatie van de open therm converter de Tado thermostaat ontregeld zou kunnen zijn heb ik het installatiemenu van de Slimme Thermostaat opnieuw doorlopen in de veronderstelling dat er niets zou worden gewijzigd voordat daar akkoord voor gegeven was. Echter er werd nergens een bevestiging gevraagd. Maar misschien heb ik daarmee het systeem flink ontregeld? Ik heb gezocht of het mogelijk was oude instellingen terug te zetten maar dat heb ik ook niet gevonden.

  • Andreplusplus
    Opties
    Jammer van die convertor. Was niet nodig geweest, EMS bus werkt ook prima modulerend....
    Maar om je verder te helpen, wat heb je voor kamers en tado apparaten geconfigureerd?
    Vooral: hoe stuur je vvw aan? Hoeveel thermostaten en draadloze ontvangers heb je?
    En je hebt alleen op de thermostaat het menu doorlopen, welke instellingen heb je gezet?
    Je kan thermostaat verwijderen en opnieuw instellen via de wizard in de app.
  • ja, al geprobeerd, via de wizard komt de vraag welke thermostaat ik wil vervangen. Ik wil niet vervangen, ik wil terug naar de instellingen van vier dagen geleden.
    Ik weet niet welke te vervangen en kom dan in een menu voor professionele installateurs.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan kun je beter met de support afdeling contact opnemen, die kunnen waarschijnlijk wel de vorige instellingen terug zetten.

  • Andreplusplus
    Opties
    Je wilt instellen op Opentherm, dus elke OT thermostaat kun je opgeven.
    Bijv Honeywell Round.