Tado vervangt de CalorMATIC 392f

Opties

Hallo,

Ik heb de starterskit gekocht om mijn huidige thermostaat te vervangen (calorMATIC 392f).

De thermostaat verbindt draadloos met een unit naast de cv-ketel. deze verbinding is een rf-verbinding (denk ik). Als ik met behulp van de Tado app mijn thermostaat instel komt er geen optie om de eventuele draden aan te sluiten, verder krijg ik ook geen verbinding met de cv-ketel. Hij veermeld wel dat hij klaar is. Hoe kan ik checken of mijn thermostaat is aangesloten met mijn cv en daarbij op welke manier.

Met vriendelijke groet,

Stijn

Beste Antwoord

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Tado kan geen draadloze thermostaten 1:1 vervangen. Dit is inderdaad een draadloze thermostaat.

    Je zult moeten uitzoeken hoe het echt werkt. Als er een aparte unit is kun je kijken hoe die op de ketel is aangesloten en met het handboek van de ketel bepalen wat voor soort verbinding dat is (aan/uit of modulerend, en wat voor protocol).

    Is dit soort uitzoekwerk niet je ding dan zou je de support afdeling kunnen benaderen.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Haal de stekker van de ketel uit het stopcontact. Zoek in de ketel naar de aansluitingen, de draadjes aangesloten op BUS + en - zijn nu verbonden met een rf module, waarop de aansluitingen eBus heten. Die module moet je loskoppelen en evt. helemaal verwijderen.
    De tado thermostaat verbind je met BUS + en - en op de tado ook + en -.
    Verwijder de thermostaat uit de app, en voeg weer toe, volg alle stappen.
    Schakel de ketel weer in.
    Controleer in de app of in alle ruimtes de zoneregelaar op de thermostaat is ingesteld.