Tado geeft geen melding dat batterij leeg is

Opties
Ik krijg helemaal geen melding wanneer de batterij bijna leeg is waardoor de thermostaat gewoon uit gaat en alles op volle toeren gaat draaien. Vannacht ook gebeurd en nu is het 27 graden in huis. Waarom krijg ik geen melding en hoe voorkom ik dat als de tado thermostaat leeg is en uitvalt zonder dat ik dat weet dat alles vol gaat draaien… is ook een keer gebeurd toen we er niet waren, dat zou echt niet mogen gebeuren… duur grapje ook van de Tado…

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Heb je ook niets gezien in de app? Rode stip bij Instellingen onder in beeld, dan rode stip bij Kamers en Apparaten en dan een lege batterij icoon bij de thermostaat?
    Zie je dat wel, dan zou er een mail verstuurd moeten zijn (kan best al weken geleden zijn). In je spam folder?
  • Deborahh89
    Opties
    Nee ook niets gezien, toevallig gisteren nog het schema aangepast en niets gezien en vannacht zomaar uitgevallen. Kijk dat hij zomaar uitvalt vind ik nog tot daar aan toe, maar dat die dan op hol slaat en alles tot maximaal gaat opstoken vind ik een kwalijke zaak. Zeker als het met meldingen dus niet goed gaat. Hoe voorkom ik dat?
  • Deborahh89
    Opties
    Bij meldingen staat ook gewoon de lage batterij spanning info ‘aan’…
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het klopt inderdaad dat als de batterijen leeg zijn de ketel volop kan gaan draaien. Volgens mij is wat er in werkelijlheid gebeurt dat ie op het moment dat de batterijen leeg raakten "aan" was, en dan aan blijft. Of het zou ook kunnen dat de ketel denkt dat er ineens een aan/uit thermostaat aan hangt met gesloten contact. Ik heb dit ook bij de hand gehad toen de batterijen leeg waren, alleen ik had het wel iets eerder in de gaten.

    Er is wellicht niets aan te doen. Maar wat er NIET klopt is dat je geen melding krijgt, je hoort wel een melding te krijgen. Ik kreeg die al een half jaar vantevoren maar ik heb rustig gewacht tot ze echt leeg waren om te kijken hoe lang dat ging duren, dus ik maak geen verwijt dat het mis ging.

    Waarom dit bij jou niet goed ging weet ik niet, het zou moeten werken. Ik zag die melding zowel in de app als ook had ik een mail ontvangen.