nieuwe gebruiker, 1 verwarming blijft aan

Opties

Hallo,

Ik heb sinds kort Tado voor de vloerverwarming in de huiskamer en heb onlangs 4 thermostaten erbij gekocht.

Op de zolder zijn onze werkkamers met ieder een thermostaat, deze staat op 18 graden ingesteld overdag en beide kamers waren warmer dan dat (zonnetje op het dak). In 1 kamer is de verwarming correct uit, in de andere kamer staat die te loeien. Vanavond gaf Tado aan dat de temperatuur 29,5 graden is en de verwarming is aan terwijl volgens het schema hij pas bij 15 graden moet aanspringen.

Help!!

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Veel leesplezier op dit forum.
    Ik vermoed dat je geen (zone)klep hebt om de vloerverwarming af te sluiten
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Je beschrijving is onbegrijpelijk.
    Allerlei thermostaten? Bedoel je misschien Tado radiatorknoppen?
    En wat betekent “Tado voor de vloerverwarming”?
    Zoals André ++ al zegt, ga eerst eens wat lezen, dan snap je beter hoe het werkt, hoe het heet, en wat je ermee kunt doen.
  • RobertCr
    Opties

    Dank voor de reacties, ik voel me meteen thuis!

    Ik heb een draadloze temperatuursensor in de huiskamer en in 4 kamers een slimme radiatorknop van Tado. In 1 van de 4 kamers was het gister 29,5 graden terwijl de radiator knop ingesteld staat op 15 graden. Als ik de temperatuur op 29 graden instel en dan op 15 graden zet of andersom hoor ik de slimme radiator knop niet zoemen (bewegen). De verwarming blijft aan i.t.t. de 3 andere kamers.

    Extra informatie:

    • de verwarming is 2 jaar geleden nieuw geplaatst
    • ik heb een ontharder dus kalkaanslag die beweging blokkeert is onwaarschijnlijk
    • er zitten nieuwe batterijen in de Tado

    Kan ik de Tado resetten (zoals een PC) door de stroom eraf te halen? Zijn er andere dingen die ik kan doen?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je moet (via de app of website) en op de ketel kijken of er warmte vraag is en door welke kamer, en of de ketel stookt. Als er voor 1 kamer gestookt wordt en een andere kamer wordt warm dan is in die kamer de kraan niet goed gemonteerd. Dus dat controleren (zie de handleiding).

    Als je denkt dat een knop warmte vraagt terwijl het in DIE kamer al warm genoeg is, benader dan support want dat kunnen wij niet voor je onderzoeken en oplossen!

  • Andreplusplus
    Opties
    En wat je zegt over instellen op 29 graden, dat kan helemaal niet, max is 25°.
    Ik denk ook dat de knop in de warme kamer niet goed is gemonteerd en dus de kraan niet kan sluiten.
    Monteer opnieuw en wacht tot calibratie gelukt is (ooo in display, en geen E code).
    Zie https://support.tado.com/nl/articles/3453117-hoe-kan-ik-mijn-tado-apparaten-opnieuw-starten
  • RobertCr
    Opties

    Het lijkt opgelost….

    Ik weet niet veel van verwarming maar wel van PCs en dacht als ik de slimme radiatorknop nou eens herstart door de stroom er vanaf te halen voor 1 minuut. Erna weer erop gezet, ik zag de ooo langskomen en vervolgens was hij uit. De hele avond in de gaten gehouden en de kamer werd niet tropisch warm.

    Vanochtend de verwarming aangezet en de kamer wordt nu behaaglijk warm, volgende test is uitzetten en kijken of hij dan ook idd weer uitgaat. Zal de update hier plaatsen.

  • RobertCr
    RobertCr
    4 april aangepast
    Opties

    ja, gaat weer gewoon uit! YAY!!

    Ouderwetse reset werkt dus prima!