Thermostaat alleen gebruiken als aan en uit thermostaat

Opties

Hallo Tado gebruikers

Ivm een aanschaf van een warmtepomp moet ik afscheid nemen van de slimme verwarmings thermostaten, deze werken niet met de warmtepomp. Wel kunnen we de wand thermostaat blijven gebruiken ( niet modulerend) als ik het goed heb begrepen. Kan iemand uitleggen wat we moeten doen om dit te bereiken.

Bij aanschaf van de wp is dit al aan ons kenbaar gemaakt, maar het is toch even slikken om afscheid te nemen😂

Beste Antwoord

  • Tadoven
    Tadoven
    Antwoord ✓
    Opties

    bedankt voor jullie reactie,

    geeft toch wat hoop om niet gelijk alles te demonteren.

    Een deel afkoppelen en een deel gebruiken voor andere kamers lijkt mij een prima voorstel.

    Alles moet nog worden geplaatst in mei dus blijft nog wel even in het ongewisse of het ook gaat werken.

    We willen het niet gebruiken om te koelen.

    De wp is een adlar2 dus daar is nog niet veel ervaring mee bij Tado.


    groet,

Antwoorden

  • Hansegaar
    Opties
    Ik heb in essentie dezelfde vraag ivm aansluiting bedrade TadoV3+ op Remeha Elga Ace .
    De Tado moet dan op aan/uit komen te staan, maar hoe moet aansluiting in wp unit ?
  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Opties
    Tado werkt hier prima samen met wp. Geen vvw, enkel convectoren en radiatoren. Er is een by-pass en enkele oude radiatoren staan altijd open zodat de wp de warmte kwijt kan. Verder een kamer met geringe nachtverlaging en de andere kamers worden met de zoneregeling van Tado aangestuurd. Wel zorg ik ervoor dat het verhogen van de temperatuur in minimale stapjes gebeurt.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Wellicht wil hij de warmtepomp in de zomer ook voor koeling gebruiken, en dat ondersteunen de Tado knoppen niet! Dan moeten ze er inderdaad af. (dit zou met een software verandering op te lossen zijn, maar dat betekent dat Tado het niet oplost)

    Om he tado op aan/uit te zetten zijn er genoeg andere forum artikelen te vinden.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Het is inderdaad helemaal niet zeker of het werkt. Tado gaat namelijk niet gewoon aan uit, maar maakt gebruik van “pulsbreedtemodulatie” zoek maar op op het forum. Gaat in ieder geval in de standaardopstelling te vaak aan en uit voor gebruik met een warmtepomp. De service desk kan daar wel een aanpasssing aan doen voor gebruik met een warmtepomp. Dat is de eerste stap die je zou moeten doen.

  • Tadoven
    Opties

    Herres,

    Bedankt voor je reactie, we gaan je advies opvolgen👍