Bridge V3 verkeerde code volgens Apple Home

Opties
Mijn Tado bridge kan niet connecten met apple home. Of de bridge is niet bereikbaar of de gescande code op de bridge is onjuist volgens Home. Nu valt mij op als ik de code handmatig invoer hij ****-**** terwijl op de bridge ***-**-**** staat. Een andere manier van de nummers scheiden.

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik heb begrepen (maar ik heb geen spullen van Apple) dat het alleen werkt als de bridge en apple home in hetzelfde netwerk zitten, dwz elkaar kunnen zien.

  • Doc_HILL
    Opties
    Hee Rob, ik heb alles zo’n beetje wel gelezen en ook over het WiFi netwerk. In de Tado app zelf werkt het wel en bij het toevoegen staat de bridge er wel bij. Het gaat mis als ik wil koppelen, het enige wat ik nog kan verzinnen (maar niet checken) is dat de router en Tado op 5g Wifi staan, ik heb ook gelezen dat Apple en Tado niet werken op 5g WiFi… alleen 2,5g…
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Tado werkt niet op wifi, alleen op bekabeld netwerk
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Inderdaad, Tado doet helemaal niets met WiFi. Je moet de bridge altijd op een kabel (UTP) poort aansluiten.

    Wat van belang is dat is dat er communicatie is tussen je WiFi netwerk en de kabel aansluiting waarin je de Tado stopt.

    Bijvoorbeeld op een Fritzbox kun je instellen dat poort 4 een "gast netwerk" is en als je dat doet en daar de Tado in doet dan gaat het dus niet werken! Ook heb je routers waar je een aparte gast WiFi op kunt maken en als je daar dan met je telefoon op zit dan gaat het ook niet werken.

    Maar dat verschilt allemaal per router.