Tado bestuurt mijn ketel niet meer

Opties
Goedemiddag. Wij hebben een andere woning gekocht en hier zit ook een tado installatie bij. Alles werkte prima en viel goed te besturen via de app, totdat we de bedrade thermostaat ook aan de app gekoppeld hebben. Dit had achteraf niet gemoeten hoorde ik van de vorige bewoner. Nu kan ik via de app of handmatig de temperatuur wel verhogen op het tado systeem, maar deze stuurt de verwarming niet meer aan helaas. Heeft iemand van jullie een oplossing hiervoor?

Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Het lukt me niet te begrijpen wat je precies gedaan hebt aan de hand van je vraag.
    Misschien nu alles maar resetten en opnieuw beginnen? Vraag aan vorige bewoners hoe een en ander geconfigureerd was.
  • Jones
    Opties
    Misschien een beetje onduidelijk beschreven, maar ik heb het volgende gedaan:

    De 5 radiatorknoppen van tado gekoppeld aan de app. Werkte prima.

    Toen de thermostaat gekoppeld (wat dus niet nodig bleek) en geen enkele radiator geeft nog warmte.

    Alles van tado al gereset/verwijderd, maar het probleem blijft.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je moet de Tado op de juiste manier configureren voor jouw ketel en de manier waarop die is aangesloten.

  • Jones
    Opties
    En doordat ik de thermostaat heb gekoppeld is de bestaande configuratie (die werkte) verdwenen?
  • Andreplusplus
    Opties
    Gewoon alles verwijderen. Daarna weer toevoegen met hulp van de app. Volg elke stap nauwkeurig op.
    Eerst de bridge dan de thermostaat, dan de knoppen.
    Zet elk apparaat in de juiste kamer in de app.
    Meer dan 1 apparaat per kamer, zorg dan dat je de kamer kiest uit een lijstje, en niet intypen, want dan maak je een extra kamer, met toevallig dezelfde naam.
  • Jones
    Opties
    Goedemorgen. Ik heb bovenstaande nu meerdere keren gedaan maar krijg het niet voor elkaar.

    Via de app is er verbinding met de radiatoren en thermostaat. Openraamdetectie wordt door gegeven en ik kan de temperatuur ophogen, echter gaat de ketel niet daadwerkelijk verwarmen.

    Moet ik wat op de ketel zelf aanpassen/koppelen?
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    24 april aangepast
    Opties
    Heb je de ketel uit en aan gezet?
    Als je beide draadjes bij de thermostaat met elkaar verbindt, gaat de ketel dan wel voluit branden?
    Welke ketel heb je, en hoe zit die aangesloten (op ketel en tado)?
  • Jones
    Opties
    We hebben een Vaillant Eco Tec plus. Deze hebben we al eens uit en aangezet maar dat hielp niet. Over draadjes verbinden en aansluitingen heb ik geen idee eigenlijk. Alles was al zo geïnstalleerd door de vorige bewoner.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan moet je eerst kijken op welke punten in de Tado thermostaat de ketel is aangesloten.

    Is dat +/- dan is het een BUS configuratie, is het COM/NO dan is het een AAN-UIT configuratie.

    Afhankelijk van welke van de twee het is moet je dan tegen de configurator zeggen wat voor thermostaat je eerst had, de bij die ketel behorende bus thermostaat (kijk even op de site van Vaillant) of een gewone aan/uit thermostaat.

    Doorloop je met die gegevens de wizard op https://tado.com/start dan gaat het wel weer goed komen.

  • Andreplusplus
    Opties
    Ok, als je niet wil kijken en ons informatie geven dan houdt het op verder.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan maar naar de servicedesk, via de chat op de website.