w.Intercom = i;Welke adapter heb ik nodig of past deze zo ? — tado° Community

Welke adapter heb ik nodig of past deze zo ?

Ik zou graag willen weten of dit op mijn kranen gaat passen of ben ik nu verplicht om een nieuwe kraan erop te zetten. Graag hoor ik jullie reacties tegemoet!

Reacties

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Ja, je hebt thermostatische ventielen nodig.
    Tado past niet op deze gewone kranen. Als je het gaat doen, neem bijv Heimeier Eclipse, dan past de tado knop zonder adapter.
  • Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Ke kunt deze kranen 1 op 1 vervangen door Heimeier thermostaat kranen, daar past Tado ditect op.

Voordeel is je hoeft niet het leidingwerk aan te passen, alleen de kraam er tussenuit halen en nieuwe plaatsen
  • Oké, dus ik kan ze gebruiken zonder adapter?

Alleen als ik ze erop zet dan gaat het vast draaien erg lastig. Of moet ik mer kracht erop zetten. Je wilt het ook niet stuk draaien

• Zijn er ook adapters voor zodat ik niet de hele kraan hoef te vervangen?

Anders wordt het wel een duur grapje

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    14 mei aangepast

Nee die zijn er niet! Met deze kranen kun je het Tado systeem NIET gebruiken.

Je moet ze vervangen. Of anders geen Tado thermostaatkranen bestellen.

Tado heeft persé kranen nodig met een pennetje wat je in kunt drukken, niet met zo'n as die je moet draaien. Op moderne radiatoren zitten wel eens dit soort kranen met een gewone hand-regel knop, die kun je dan wel voorzien van Tado knoppen, maar voor jouw kranen geldt dat dus niet.

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Nee, je moet eerst de kranen vervangen zoals eerder aangegeven is. Zo kun je Tado niet gebruiken.

Kranen zijn niet heel duur
  • Oke allemaal bedankt voor de hulp.
    Dan weet ik nu wat me te doen staat. Zal wel even een klus worden maar ik heb er iets moois voor terug.