radiator in ruimte apart aansturen voor handdoekdroger
Wij hebben een radiator in de badkamer die bedoelt is om handdoeken over te hangen. In de winter droogt dit op 15 minuten ofzo onze natte handdoeken. In de zomer als de verwarming uitstaat zijn deze handdoeken vaak heel lang nat, waardoor we ons vaak met een natte handdoek moeten afdrogen. Het zou handig zijn als je apart één radiator zou kunnen aansturen om deze even tijdelijk volle kracht te laten geven ipv de volledige ruimte.
Ik heb een home assistant instance die ik zou gebruiken om de set_climate_timer service aan te spreken om dit op een vast tijdstip in te plannen 's nachts, maar daar is het enkel mogelijk om een volledige ruimte te veranderen ipv een enkele radiatorknop.
Reacties
-
Je zou (als je niet al in een villa leeft) de badkamer evt kunnen opdelen in 2 ruimtes, "bandkamer" en "badkamer handdoekradiator", en dan hetzelfde schema voor die 2 instellen behalve dan dat die voor de handdoekradiator ergens een periode met hoge temperatuur heeft.
Helaas is het wel zo dat je die maar maximaal op 25 graden kunt zetten dus als het echt warm is dan is dat wellicht niet voldoende.
Wel vind ik het een beetje vreemd dat je handdoeken niet drogen zonder verwarming, zeker in de zomer.
2 -
Ik sluit me aan bij Rob2.
'Gewoon' voor de handdoekradiator in de tado app het schema een tijdsblok ingeven met maximale temperatuur. Eventueel kun je met de temperatuurcompensatie in de app nog een beetje spelen zodat (in de praktijk) een hogere temperatuur dan 25 graden mogelijk is. Je moet dan wel even experimenteren wat -voor jou- de optimale tijdsduur is om de handdoeken droog te krijgen.
Via Google/Apple kan je dit waarschijnlijk ook instellen.
Wanneer handdoeken slecht drogen kan het ook zijn dat je erg hoge luchtvochtigheid hebt in de badkamer gedurende de dag. Dat is mogelijk ook een onderwerp om naar te kijken.
0