w.Intercom = i;Internetbridge — tado° Community

Internetbridge

Hallo,

De bridge verliest regelmatig contact met internet en dan kun je niets meer doen totdat je de bridge even loskoppelt van de stroom en opnieuw opstart. De instellingen van de router zijn zodanig dat hij automatisch weer contact zou moeten krijgen, de server staat goed ingesteld. De bridge hangt centraal in huis, is via een kabel verbonden met de router. Heel onhandig. Dit jaar is het al een keer of 15-20 gebeurd, je kan dit zien op zoals op bijgaande schermafbeelding tijdens onze vakantie: op 6 mei is de verbinding verbroken en op 19 mei bij thuiskomst weer opnieuw verbonden. Zo zijn er dus nog een heleboel momenten in 2024. Hoe kom ik aan aan vervangende bridge? Dank!

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Dit is niet noodzakelijk de oorzaak. Eerst een keer als het weer gebeurt kijken of je bridge zelf nog bereikbaar is of dat alleen de achterliggende apparatuur onbereikbaar is.

Als dat het geval is de bridge ergens anders plaatsen.

• De bridge is niet bereikbaar. Tijdens de vakantie merkte ik dat ik niet meer bij mijn Tado-systeem kon
  • Maar ik wil dat de volgende keer best wel checken. Moet ik dan op iets speciaals letten, Rob2?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

gewoon kijken wat app.tado.com meldt over je systeem… in detail staat dat onder instellingen→kamers en apparaten.

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Als je niet meer bij je Tado systeem kan komen, dan ligt de oorzaak in de verbinding tussen de bridge en internet
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    De grafieken geven aan dat er geen verbinding is met de devices in de kamer, maar wel van bridge met de cloud service
  • Volgens tado wacht de bridge op verbinding net de router, omdat het middelste lampje knippert
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ja alle lampjes moeten aan zijn. Probeer eens een andere UTP kabel tussen de bridge en de router ipv dat platte kabeltje wat er bij zit. Als hij plat is kijk dan in de router of je de ethernet poort status kunt zien.

• Ga ik doen Rob2, dank je wel

• De andere, ronde kabel aangesloten op 24 mei, maar zojuist vliegt de bridge er weer uit. Het middelste lampje knippert, zodra ik de usb uit de stroomstekker haal en weer aansluit vindt hij binnen dr minuut weer verbinding en werkt het weer naar behoren. Nog andere tips? Zo niet, hoe kom ik aan een nieuwe bridge, kan die niet los bestellen op Tado
  • Emcee
    Emcee Admin

Hallo @RobertJanKamer
    Voordat je een andere Internet Bridge aanschaft, kun je contact opnemen met de klantenservice van tado°. Zij kunnen een aantal dingen proberen om uw probleem te diagnosticeren en kunnen u (mogelijk) korting geven op een nieuwe Internet Bridge als dat echt de enige oplossing is.