Betere weergave temperatuur grafiek in App

Opties
In de (Android) App kun je per kamer het temperatuur verloop zien in een grafiek. De ene dag gaat dat van 18 tot 21 graden, op andere dagen van 18-22 graden of 18-23 graden.

Bij die min- en max-waardes loopt een horizontale lijn.

Daartussen loopt nog ėėn horizontale lijn voor de helft van het bereik, die lijn betekent dan in mijn geval 19,5 of 20 of 20,5 graden.

Ik vind het niet handig dat die laatste waarde NIET staat vermeld aan de linkerkant. Ik vind het ook wel hinderlijk dat er niet met vaste grid lines wordt gewerkt van 1 graad per lijn. Ik moet nu elke dag zelf gaan rekenen, en dat is soms best lastig met die halve graden en ook nog een variabel verschil tussen de grid lines.

Ik zou het veel logischer vinden als je meteen ziet hoeveel graden de grafiek beslaat via het aantal grid lines, en ik zou ook heel graag bij elke lijn zien wat die betekent.

Tot slot zou nog een extra lijn (bijv. onderbroken / "dashed", met een eigen kleurtje) ook handig zijn die voor elk tijdstip de ingestelde temperatuur laat zien.
Getagd:
2
2 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja dit is altijd een overweging bij het maken van grafieken. Kijk eens naar de grafieken die (financieel)nieuws sites maken voor aandelenkoersen. Als een aandeel beweegt van 112.20 naar 111.90 dan wordt dat afgebeeld in een grafiek met die waardes als boven en onder grens en lijkt het of het aandeel gecrashed is of spectaculair gestegen.

    Het zou beter zijn om de schaal altijd hetzelfde en beginnend met 0 te hebben, alleen zie je dan in dat geval bijna niets.

    Het mooiste zou zijn als Tado je zelf de keus geeft hoe je je grafiek wilt hebben: automatisch schalend tussen de minimale en maximale waarde in dat interval, of met een "vaste" schaal waarvan je zelf de onderste en bovenste waarde op kunt geven. Dan kan iedereen het krijgen zoals ie wil.