tado thermostaat x lijkt vast te lopen

Opties

Beste Tado gebruikers,

Sinds enkele weken ben ik de gelukkige eigenaar van de nieuwe Tado Thermostaat X en heb de oude Honeywell na 4 jaar vervangen.

Helaas heb ik inmiddels al twee keer een vervelend probleem meegemaakt waar de thermostaat lijkt vast te lopen en de CV op 100% gaat branden zonder enige reden. De eerste keer dacht ik dat het nieuwigheid was en heb ik de batterijen verwijderd en de CV ketel van het stroomnet gehaald. Dit was kort na de installatie waarna er 3 weken lang geen probleem meer heeft plaatsgevonden.

Maar helaas heeft het probleem zich vandaag weer voorgedaan. De thermostaat staat op een planning van 21c verwarmen tot 21:30 uur waarna deze zich terugschroeft naar 18c. Echter hoorde ik rond 21:15 de CV ketel als een gek branden (temp was ongv 21.2c toen) waarna het huis al snel op 21.7 graden kwam. Verder moduleerde de cv niet en ook ruim na de planning rond 21:45 stond hij nog op 100% te branden. Welke aanpassing ik ook maakte aan de thermostaat er leek geen verandering meer in te komen. De CV ketel is een Intergas Extreme 36 van ongeveer 4 jaar oud en de Tado X thermostaat draait op firmware versie 219.1.

Zijn er meer mensen die deze problemen hebben ervaren met de nieuwe thermostaat?

Met vriendelijke groet,
Kelvin

Getagd:

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Opties
    Ik weet niet wat de specs van X zijn, maar bij de V3 versie is een overshoot van 1 graad acceptabel.

    Misschien moet het systeem nog inleren, het is ook niet heel koud buiten, kan ook zijn dat je ketel vermogen te hoog is
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Hoewel het natuurlijk interessant is om hier te lezen waar je tegenaan loopt zou ik je willen adviseren om dergelijke problemen bij de servicedesk neer te leggen (via de chat op de website) als je snel een oplossing wilt.

  • Emcee
    Emcee Admin
    Opties

    @Kelvin

    Neem inderdaad, zoals @Rob2 zei, contact op met de ondersteuning van tado° (Live Chat). We moeten gegevens verzamelen over problemen waarmee klanten worden geconfronteerd met de X-apparaten. bovendien kunnen wij u op deze manier het beste helpen.

  • Kelvin
    Opties

    Hoi community.

    Hartelijk bedankt voor de antwoorden.

    Zoals geadviseerd ga ik contact opnemen met de service desk.

    Met vriendelijke groet,
    Kelvin Stuten

  • Mija87
    Opties
    Hi Kevin,
    Heb jij dit probleem al kunnen oplossen? Ik heb dezelfde opstelling en ook dit probleem. Probleem lijkt vooral op te treden al mijn matter server herstart wordt (home assistant)..
    Groetjes
  • Kelvin
    Opties

    Hoi Mija,

    Je hebt helemaal gelijk en dit is precies wat het probleem triggert! Ik heb zojuist de Apple TV 4k (mijn Matter server) een herstart gegeven en 5 minuten later zijn de radiatoren kokend heet en staat de kachel 100% te branden! Dit lijkt wel een hele slechte bug te zijn en ik hoop dat dit met een firmware update spoedig valt op te lossen.

    Met de service desk was ik er nog niet uit gekomen en deze konden niets vinden, de informatie die zij zagen in het systeem kwam ook niet overheen met mijn ervaring en wat ik zag dus ik moest fotos sturen van de bedrading.

    Ik denk dat dit zeer nuttige informatie is om te delen en zal het gelijk doen!

    Met vriendelijke groet,
    Kelvin

  • Rob
    Rob Admin
    21 juni aangepast
    Opties

    Onze ontwikkelaars bekijken deze problemen van Kelvin momenteel (al sinds hij contact opnam). Wanneer andere mensen een vergelijkbaar probleem hebben, meldt je dan aub. Wanneer je tado account is geregistreerd met een ander mailadres dan je forum account, stuur me dan ook even een persoonlijk bericht met wat extra info (serienummer van de thermostaat en/of het mailadres van je tadoaccount) zodat we je gegevens erbij kunnen zoeken.

    Het bovenstaande geldt ook voor @Mija87, want daar mist voor mij alle informatie waardoor we daar het probleem niet kunnen bekijken.

    We hebben weinig bugs gevonden bij de nieuwe apparatuur, maar wat we wel vinden willen we natuurlijk zo snel mogelijk oplossen. Ruim voordat het koud wordt buiten.

    Alvast bedankt!