[Feature Request] Informeer gebruikers bij ontkoppelen bridge over risico verliezen abonnement
Omschrijving:
Bij ontkoppelen tado bridge van de woning wordt momenteel geen melding gegeven dat aan deze bridge een abonnement vast zit. Als gebruiker wil je dit wel expliciet vermeld zien zodat je weet dat je dit product niet moet verkopen of weg doen.
Het probleem hier is dat bij aanschaf van nieuwe producten, in het bijzonder een nieuwe bridge, je je abonnement kwijt bent aangezien deze niet gebonden is aan het account maar juist de bridge.
Suggesties:
- Als gebruiker wordt ik bij ontkoppelen
woning
en/oftado bridge
op de hoogte gebracht van aan de bridge gekoppelde abonnementen.- Optioneel een link naar FAQ, of kennisbank met gevolgen van verkopen of weg doen bridge.
- Optioneel een link naar FAQ, of kennisbank met gevolgen van verkopen of weg doen bridge.
Alternatief: Abonnementen worden niet langer gekoppeld aan hardware, maar in plaats daarvan aan een account(?)
- Gebruiker behoud abonnement bij verhuizen en/of updaten naar nieuwe hardware (V3+ of X)
Reacties
-
Ter verduidelijking:
Los gekochte abonnementen zijn gekoppeld aan je Google/Apple account, voor de app winkel waar je het abonnement gekocht hebt. Dat is niet gekoppeld aan hardware.
Voor generaties hardware ouder dan V3+ (=meer dan 6 jaar geleden geproduceerd) gold dat we een hogere verkoopprijs hanteerden en geen optioneel abonnement hadden. Auto Assist en lagere hardwareprijzen hebben we in 2018 ingevoerd met de introductie van V3+. Voor oudere hardware heb je als het ware voor het Auto Assist abonnement betaald via de hogere hardwareprijs. Dat houden we, voor die hardware, ook nu nog in ere. Voor de V1-V3 (en dus niet V3+ of X) generatie hardware hebben we het Auto Assist abonnement gekoppeld aan de Internet Bridge (of V2-V3 Smart AC Control). Wordt die Bridge verplaatst naar een ander tado account, dan volgt het eraan gekoppelde abonnement de Bridge naar het andere account. Wanneer je de oude bridge simpelweg uit je account verwijdert en niet toevoegt aan een nieuw account, dan blijft AA bij het laatste account actief.
Voor het overgrote deel van onze klanten geldt dat ze V3+ (of X) generatie hardware hebben, en daar is dit thema dus totaal niet van toepassing.
Als directe reactie op de suggestie:
"Als gebruiker wordt ik bij ontkoppelen woning en/of tado bridge op de hoogte gebracht van aan de bridge gekoppelde abonnementen."
Het is wel een beetje een niche situatie dat iemand een V1-V3 bridge vervangt door een V3+ bridge en die oude bridge dan weer toevoegt aan een ander account. Het komt voor, maar het is best erg zeldzaam. Toch zal ik dit aan onze ontwikkelaars als suggestie mee geven. Ik ben het met je eens dat het beter zou zijn wanneer dit direct duidelijk is. Ik kan echter niet beloven dat het prioriteit krijgt, ook omdat het zo'n zeldzame situatie is.
"Alternatief: Abonnementen worden niet langer gekoppeld aan hardware, maar in plaats daarvan aan een account(?)"
Dat is, zoals ik hierboven al vermeldde, al het geval voor de hardware geproduceerd in de laatste circa 6 jaar.
0