Tado App warm water - Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 A
Hallo allemaal,
Vandaag zijn wij gestart met het opstartprotocol van onze vloerverwarming in onze nieuwe woning. Ik heb gisteren de Tado V3+ draadloos geïnstalleerd op onze Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 A.
Ter info: wij hebben uitsluitend een vloerverwarming en geen radiatoren meer.
De watertemperatuur op de verdeler van de vloerverwarming hebben we nu op stand 1 van de 6 gezet. De meter geeft nu aan dat deze op 22 graden staat.
Wij wonen nog niet in de woning, maar zag op de app dat de warm water functie op "uit" stond. Ik heb deze vervolgens handmatig op "aan" gezet op 55 graden. De cv-ketel staat namelijk ook op 55 graden ingesteld. Er staat nu dat deze 55 graden wordt aangehouden "tot je het schema hervat".
Kan ik deze warm water functie het beste altijd op "aan" laten staan?
Morgen dienen we de watertemperatuur van de vloerverwarming met 5 graden te verhogen. Dit doen we middels de thermostaatknop op de verdeler.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Antwoorden
-
De warmwater functie van Tado is voor warm tapwater, heeft niks met je vloerverwarming te maken.1
-
Je kan WW beste aan laten door de handmatige wijziging "tot de volgende handmatige wijziging" in te stellen. Of op UIT (Tado stelt dan een vaste temp van 55 graden in op de ketel en bemoeit zich er niet meer mee). Wil je een andere temp, zet dan in het schema voor 24 uur die temperatuur, en volg jet schema.0
-
Ja en daarnaast kun je dan op je ketel de warmwater setting op "klokje" zetten. Dus in de Tado altijd op AAN en daar de temperatuur goed zetten, en op je ketel de setting op "aan" of "klokje". En dan verder niet meer aankomen.
En inderdad, met de verwarming heeft dit niets te maken.
1 -
Bedankt voor jullie reacties allemaal.
Een andere vraag: heeft er iemand ervaring met een opstartprotocol van vloerverwarming (i.c.m. de Tado)?
Gisteravond hebben wij ons protocol gestart. In de Tado app zie ik bij Energy IQ nu dat er t/m moment van schrijven 11,37 m3 gas à €25,31 is verbruikt. Is dit de bedoeling?
De Tado thermostaat staat constant op 25 graden.
De watertemperatuur van de vloerverwarming stond gisteren op ~22 graden en deze heb ik zojuist naar ~27 graden gezet.0 -
Hoe kan Tado weten hoeveel gas er is verbruikt? Dat weten ze niet, dus deze cijfers negeren.0
-
Dat vroeg ik me ook af. Dus ik kan de Tado thermostaat gewoon 24/7 op 25 graden laten staan gedurende het hele opstartprotocol?
0 -
Ben je met dit weer aan het verwarmen dan? Pfff…
Bij mij staat de verwarming al maanden uit en nu is het evengoed 26 graden hier binnen.
0 -
Wij wonen nog niet in de woning, maar we moeten het opstartprotocol van de vloerverwarming doorlopen (Faber comfortvloer / anhydrietvloer) aangezien ze 14 augustus de pvc visgraat komen leggen.
0 -
Dat vroeg ik me ook af. Dus ik kan de Tado thermostaat gewoon 24/7 op 25 graden laten staan gedurende het hele opstartprotocol?
Waarom niet?
Let wel dat wanneer het binnen warm zat is (in dit geval: 25+) door een hoge buitentemperatuur, de thermostaat geen warmte vraagt bij de ketel. Dan zal de ketel uit blijven.
Ik heb te weinig verstand van het opstartprotocol om in te kunnen schatten of dat in orde is.
0 -
Gelukt ? Je kan je vloerverwarming toch instellen op gewenste temperatuur en de ketel bijnemen ? Als ie z'n water maar kwijt kan, evt via een overstort/retour0