w.Intercom = i;Thermostaat gaat spontaan verwarmen — tado° Community

Thermostaat gaat spontaan verwarmen

Het is buiten al warm en nu gaat de thermostaat ook nog spontaan de CV laten verwarmen, hoe kan ik dit stoppen?
Getagd:

Reacties

  • Hallo @fhoogeveen86

    Ik zie in je account dat je een tado° X-thermostaat hebt en geen Internet Bridge. Welk apparaat gebruik je als Thread Border Router?

  • We gebruiken een Homey Pro 2023 als router.
  • Rob
    Rob Admin
    6 augustus aangepast

    @fhoogeveen86

    Dank je voor je antwoord. Ik heb direct een vraag uitgezet bij onze ontwikkelaars. Kijkend naar de data die bij het tado account hoort dat overeen komt met je forum-email adres lijkt er een soort vreemd onstabiele verbinding te zijn. Dit klinkt als dezelfde bug die er ook is wanneer de Apple TV als thread border router wordt gebruikt, en ik weet dat die bug bovenaan de lijst van op te lossen problemen staat.

    Wanneer je het nog niet gedaan hebt, dan raad ik aan om ook een berichtje naar onze support te sturen via de chat. Die communicatie is wat persoonlijker dan een publiek forum.

    edit:
    Het antwoord dat ik kreeg van de programmeur die hiermee bezig is, letterlijk:

    It looks like the same issue. Unfortunately there's not much the customer can do if he uses a matter hub, but we're working on the fix, probably we'll have a new firmware release by the end of the week.

    edit 2:

    Qua stoppen van het verwarmen: Aangezien het buiten toch zo warm is zou ik de thermostaat even van de muur halen totdat we een fix hebben. Dan is er wel een connectie met het internet voor de update, maar geen connectie met de ketel.

  • Ok dank zover, bij mij is het opgelost sinds ik de ketel heb uitgeschakeld en zowel de Tado en de Homey opnieuw opgestart heb.

    Ik zie uit naar het vervolg.
  • Tiveik
    Tiveik
    11 augustus aangepast

    Ik herken het probleem. Vannacht werd ik wakker en trof wederom een bloedhete woonkamer aan. Vlak voor middernacht was de CV (vol gas) ingeschakeld terwijl de X Thermostaat uit stond. Dit is nu de 4e keer sinds aanschaf.