Belangrijke update: einde van ondersteuning voor IFTTT-integratie
Bij tado° streven we er voortdurend naar om onze diensten en producten te verfijnen om beter te voldoen aan de behoeften van onze community. Vandaag willen we een belangrijke update delen met betrekking tot onze integratiemogelijkheden.
Aankomende veranderingen in IFTTT integratie
tado° heeft besloten om te stoppen met de IFTTT ("If This Then That") integratie in augustus 2024. Dit betekent dat alle IFTTT applets die gebruik maken van tado° IFTTT acties, evenals andere triggers die tado° apparaten beïnvloeden, niet meer zullen werken na 15 september 2024.
Verschillende factoren hebben tot deze beslissing geleid. De sterke daling van het aantal IFTTT-gebruikers nadat IFTTT kosten begon te rekenen voor een aantal van haar mogelijkheden, gecombineerd met de onevenredige middelen die nodig zijn om een klein aantal door IFTTT ondersteunde Homes te blijven helpen, heeft ertoe geleid dat we de banden met IFTTT hebben verbroken. We zijn ervan overtuigd dat we tado° gebruikers een betere algehele ervaring kunnen bieden door onze focus te verleggen van IFTTT integratie naar nieuwe functies waar tado° gebruikers actief om gevraagd hebben en enthousiast over zijn.
Sterke alternatieven
We begrijpen dat deze verandering ongemakkelijk kan zijn en we zijn er om je bij deze overgang te ondersteunen. Om ervoor te zorgen dat je naadloze slimme huisautomatisering behoudt, raden we je aan om krachtige alternatieven te verkennen, zoals Amazon Alexa, Google Home, Apple HomeKit en Home Assistant. Deze platforms bieden uitgebreide controle- en integratiemogelijkheden die je tado°-ervaring kunnen verrijken. Alexa Routines zijn bijvoorbeeld een effectieve manier om de functionaliteiten van IFTTT te vervangen in een tado°-Home die verbonden is met de Amazon Alexa app. Vergelijkbare functies bestaan ook voor Google Home en Apple HomeKit gebruikers.
tado° heeft een aanzienlijke toename van de bovenstaande alternatieven gezien onder zijn gebruikers, van wie velen hun mogelijkheden verkiezen boven die van IFTTT.
Voor verdere hulp of als je vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice via live chat.
Bedankt voor je begrip en dat je een gewaardeerd onderdeel bent van de tado° familie.
Reacties
-
"We zijn ervan overtuigd dat we tado° gebruikers een betere algehele ervaring kunnen bieden door onze focus te verleggen van IFTTT integratie naar nieuwe functies waar tado° gebruikers actief om gevraagd hebben en enthousiast over zijn."
Veelgevraagde features zijn bijvoorbeeld:
- betere schema's (mogelijkheden om ze 2-wekelijks te maken, feestdagen anders te behandelen, 1 dag te overriden omdat je ziek thuis bent of enkele dagen omdat je van huis bent, bijvoorbeeld)
- aanwezigheid van verschillende personen anders behandelen, bijv als persoon A niet aanwezig is dan wordt Slaapkamer A ook niet verwarmd
Houdt het bovenstaande nu in dat deze features na vele jaren van vragen nu eindelijk gerealiseerd gaan worden?
0 -
Houdt het bovenstaande nu in dat deze features na vele jaren van vragen nu eindelijk gerealiseerd gaan worden?
Ik zie je punt wel, maar volgens mij heb je genoeg ervaring hier dat je weet dat het ons admins simpelweg niet toegestaan is om uitspraken te doen over welke features er momenteel ontwikkeld worden. Niet totdat we er expliciet toestemming voor ontvangen. Ook (maar niet alleen) omdat niet alles wat ontwikkeld en getest wordt uiteindelijk daadwerkelijk gereleased wordt. Volgens mij is dat bij de meeste bedrijven zo. Ik kan nu wel op een wollige manier een generiek antwoord geven dat we alle suggesties serieus nemen (wat ook zo is!), maar wanneer ik dat soort oppervlakkige antwoorden blijf herhalen dan schiet ook niemand daar wat mee op en creeer ik frustratie.
Kijkend naar de top 10 nog niet uitgebrachte onderwerpen die gedurende de afgelopen meerdere jaren de meeste stemmen gekregen hebben op ons forum (en dan neem ik alle forum talen samen), dan weet ik dat er meerdere actueel in ontwikkeling zijn. Waarvan 1 al door vele normale klanten getest wordt. En met dat antwoord bevind ik me al op het randje.
2 -
Je komt er zelf mee dat IFTTT uitgefaseerd wordt maar dat dat niet erg is want Tado gaat dat zelf oplossen met nieuwe functies. Dus noem ik even wat functies waar gebruikers al jaren om vragen en waarvoor gebruik van IFTTT een workaround was, zelfs door Tado aangeraden in het verleden.
Als je dan IFTTT op (extreem) korte termijn gaat uitfaseren, lijkt het me niet onredelijk om te verwachten dat die al jaren ontbrekende features op nog kortere termijn aan het produkt worden toegevoegd.
Speel alsjeblieft niet de "onschuldige boodschapper". Je werkt voor Tado en er mag verwacht worden dat je als er vanuit de centrale organisatie een dergelijk gemakkelijk bericht komt ("dit wordt ons teveel gedoe dus daar stoppen we maar mee") je dan actief de feedback naar hen geeft van "wacht even onze klanten hebben dat nodig omdat JULLIE nooit iets van de lange wensenlijst implementeren".
Ik heb nog nooit een software ontwikkel afdeling gezien die zo weinig presteert als die van Tado, behalve als het een 1-mans project is. Daarom denk ik ook nog steeds dat het dat is.
0 -
Zelf wel eens software geschreven? En dan niet alleen voor jezelf?0
-
Ja hoor, ik heb jaren lang in een bedrijf als programmeur gewerkt en ook allerlei opensource software geschreven. Daarom zie ik ook het verschil tussen een ontwikkelteam en een 1-mans (deeltijd) project.
Op een gegeven moment gaat de stapel "issues" zo hoog worden dat je alleen nog maar daar mee bezig bent en dat implementeren van "wenslijst items" er helemaal niet meer van komt. Zeker als het niet je enige werk is en je dus de "vrijheid" hebt om andere dingen te gaan doen dan het saaie werken aan features die anderen voor je bedacht hebben en die niet zo goed in je oorspronkelijke ontwerp passen.
0