Suggestie: regelmatig Danfoss ventielen openen en sluiten om vastzitten tegen te gaan
Wellicht is het al eerder voorgesteld, maar het zou fijn zijn als de thermostaatknoppen een keer in de twee weken bijvoorbeeld even helemaal open en dicht zouden kunnen gaan om het vastzitten van het Danfoss ventiel tegen te gaan.
Ik moet nu minimaal twee keer per jaar alle Tado knoppen demonteren en de ventielen voorzichtig weer gangbaar maken.
Reacties
-
Wat je kunt doen als je een schema hebt met alle dagen in de week verschillend, ergens op 1 moment in de week een item van 5 minuten maken waar de temperatuur op 25 graden staat.
Nadeel is natuurlijk dat dit niet gegarandeerd het hele jaar door werkt (bijv als het in een kamer in de zomer al 25 graden is) en dat je wat gas verspilt.
0 -
Aha! Goede feature request om de thermostaatknoppen te kunnen opdraaien op regelmatige basis en zonder de ketel aan te sturen.
0 -
Ja dit moet toch niet zo moeilijk zijn. Ik begrijp dat tado nu goed meekijkt op het forum dus wie weet dat het nu meegenomen gaat worden. Dit is niet alleen voor danfoss maar geldt voor alle ventielen. Tado development team: go for it. Succes0
-
Er is al vaker gevraagd om mogelijkheden om bijvoorbeeld alle kranen volledig open te draaien zonder warmtevraag, bijvoorbeeld om de installatie bij te vullen of om deze te gebruiken voor koelen in de zomer.
Is allemaal in de grote put van "doen we niets mee!" gegaan.
0 -
zou een zeer goede feature zijn, mijn vroegere zeer goedkope radiatorkranen deden elke zaterdag op de middag een volledig open en sluiten cyclus zodat de bewuste pinnetjes niet vast komen te zitten. Ik heb nu overal tado x kranten.
0