Installatievragen
Goedemiddag allen,
Ik ben een ontzettende leek op het gebied van thermostaten, tado en het goed laten functioneren van mijn installatie. Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of ik het jusite heb gedaan.
Ik heb een nieuwe ketel, een Intergas HRE36/30 RF2 CW5 + A-label pomp. Wij wonen in een standaard eengezinswoning. Op de begane grond heb ik vloerverwarming in vijf zones. We hebben geen cv's meer op de benedenverdieping. Op de eerste verdieping hebben we twee slaapkamers met cv's. Deze cv's staan zelden aan. Dan hebben we nog de badkamer met één cv. Op de zolder heb ik ook één cv.
Ik heb een Tado x thermostaat en twee Tado x slimme radiatorknoppen. Deze radiatorknoppen heb ik geïnstalleerd op de vloerverwarming en op de badkamer. Ik wil in de koude maanden in ieder geval graag de begane grond en de badkamer kunnen slim kunnen regelen. Heb ik dan nu de juiste spullen in huis van Tado of moet ik nog meer radiatorknoppen of thermostaten aanschaffen?
Hoe werkt het in de app? De thermostaat regelt mijns inziens de algemene temperatuur. Hoe verhoudt zich dit dan tot de twee slimme radiatorknoppen? Moet ik altijd de thermostaat op een bepaalde temperatuur zetten, vóórdat ik de radiatorknoppen openzet? Of werkt dat onafhankelijk van elkaar?
Ik hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen geven. Alvast dank daarvoor!
Met vriendelijke groet,
Frank
Reacties
-
Ik ben wel even benieuwd hoe je de knop op de vloerverwarming hebt geïnstalleerd.
Op de vvw verdeler zit wel een knop die lijkt op een thermostaatkraan, maar die moet je niet vervangen door een tado knop!
Ieder apparaat regelt de temperatuur voor de ruimte waar die fysiek is geplaatst en ook logisch in de app is geplaatst.
Bijv woonkamer, thermostaat, in de app ook een tegel woonkamer. De radiatorknop ook in woonkamer plaatsen in de app (Ik neem even aan dat je die goed hebt geplaatst voor de vvw)