w.Intercom = i;Tado X Radiatorkranen laten de CV niet aanslaan — tado° Community

Tado X Radiatorkranen laten de CV niet aanslaan

Ik heb door mijn hele huis nu Tado X radiatorkranen die in verschillende kamers gegroepeerd zijn (huiskamer, keuken, slaapkamer, etc.). In de huiskamer heb ik tevens een bedraadde thermostaat aan mijn CV gekoppeld (Open Therm, modulerend). Het probleem is nu dat de CV alleen maar aanslaat als de kamer thermostaat om warmte vraagt, maar de CV slaat niet aan als ik in een individuele kamer om warmte vraag. m.a.w. een individuele kamer (niet de huiskamer) geeft geen signaal aan de ketel dat hij aan moet slaan.

Wat heb ik fout gedaan ? Heb ik andere apparatuur nodig ? moet ik de kamerthermostaat op Aan/Uit zetten ipv modulerend ? Ik ben nu even de weg kwijt en hoop dat iemand mij kan helpen.

Bedankt, Idso.

Reacties

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    12 september aangepast
    De bedrade thermostaat als zone regelaar instellen bij de overige ruimtes, via de Tado app.

https://support.tado.com/nl/articles/4689126-hoe-stuurt-tado-verwarmingszones-aan-hoe-kan-ik-de-zoneregelaar-in-een-kamer-wijzigen
  • Bedankt, dat is de oplossing.

• Hallo, ik heb hetzelfde probleem maar de oplossingen werkt hier niet. Het is echter geen tado X maar de V3+.
    Vorige week aangekocht.

Alles is correct geinstalleerd:
    bedrade slimme thermostaat en slimme kranen op alle radiatoren in huis.
    Elke slimme kraan heeft de thermostaat als zoneregelaar. Heb alle serienummers gedubbelchecked.

Echter schiet de ketel enkel aan als de thermostaat zelf warmte vraagt. Alle andere kamers tonen in de app dat ze warmen maar de ketel schiet niet aan.

Ik heb al gelijkaardige problemen gezien en nergens een duidelijke oplossing, de threads waren wel een jaar of 2 oud. Is hier ondertussen een oplossing voor? firmware thermostaat is 215.2 van de kranen 215.1

Alvast bedankt, want op dit moment heb ik dus alle zelfde verwarmingsissues maar een duurdere installatie…

• Douwe
    12 september aangepast
    Heb je alle kranen in een eigen ruimte geplaatst?

Hoeveel kranen heb je?

Je kunt ook meerdere kranen in 1 ruimte plaatsen, als ze fysiek ook in dezelfde ruimte zitten.
    Als je meerdere ruimtes met dezelfde naam maakt, zijn dat verschillende ruimtes.
  • Hi Douwe,

ja voorlopig hebben alle kranen een eigen kamer.

Heb in totaal 7 kranen en 1 bedrade thermostaat + een bridge.

Volgende kamers heb ik in de app:

Keuken: 1 kraan
    Thermostaat living
    Eethoek: 1 kraan
    Zithoek 1 kraan
    Badkamer 1 kraan
    Slaapkamer master 1 kraan
    Slaapkamer kind 1 - 1 kraan
    Slaapkamer kind 2 - 1 kraan

De thermostaat living + eethoek + zithoek zijn in principe 1 ruimte. Maar ik heb deze voorlopig allen apart een kamer gegeven om wat te kunnen opvolgen.

Heeft de manier hoe ik mijn woonkamer inricht effect op het feit of de badkamer al dan niet de ketel kan doen aanslaan?

Want momenteel, enkel als ik de thermostaat living op bvb 23gr zet dan kan ik warmte pakken in de badkamer.
    Als ik enkel de badkamer op 23gr zet, dan gebeurt er niets. Ook al staat de thermostaat als zijn zoneregelaar.

• Douwe
    13 september aangepast
    Ik heb je andere post over hetzelfde onderwerp verwijderd.

Ik raad je aan contact op te nemen met de servicedesk, deze kunnen meekijken met je systeem
  • Hoi BDM,

Heb je elke thermostaat ook toegewezen aan de zoneregelaar ? Dat is in de meeste gevallen de kamerthermostaat die met je CV verbonden is.

• Het kan er ook aan liggen of je een eenpijps- of een tweepijpssysteem hebt.

Met eenpijpssysteem ga je bijvoorbeeld vanaf de ketel naar aanvoer radiator 1, en van retour radiator 1 naar aanvoer radiator 2, en van retour radiator 2 naar aanvoer radiator 3 en vanaf retour radiator 3 naar retour ketel. Serieel aangesloten dus. Dit kan overigens ook deels gebruikt worden in het huis in combinatie met 2 pijpssysteem.

Met tweepijpssysteem loopt er 1 aanvoerleiding door het hele huis waarop alle aanvoeren van alle radiatoren zijn aangesloten. En er loopt 1 retour leiding door het hele huis waar alle retouren van alle radiatoren zijn aangesloten.
    Hiermee voorkom je dat het dichtdraaien van 1 radiator de aanvoer van een 2e radiator blokkeert.
    Tweepijps systeem komt het meest voor en werkt het meest efficiënt met Tado.