w.Intercom = i;installatie Tado — tado° Community

installatie Tado

We willen heel graag Tado V3+ installeren zodat we de warmteafgifte beter kunnen reguleren.

Situatie is als volgt: Beneden vloerverwarming (twee zones zou ideaal zijn omdat het achter sneller koud is dan voor), boven radiatoren, verwarming dmv cv. We hebben momenteel Toon aan de muur hangen als thermostaat, hiervoor zit een dingetje bij de cv voor de communicatie.

Wat moet waar geïnstalleerd worden? Ik heb hier echt geen kaas van gegeten en onze vaste onderhoudsmonteur heeft geen ervaring met Tado.

Je vervangt Toon door Tado, wat voor invloed heeft dit? Ik begrijp dat ik dan niet meer de specificaties heb die ik nu wel heb in de Toon app, maar is er meer waar ik aan moet denken qua nadeel?

Bij Tado zelf gaven ze aan dat er geen radiatorknoppen op de vloerverwarming mogen, maar hoe zorg je dan wel dat je de vloerverwarming kunt aansturen? Ik heb wel wat artikelen gevonden, maar het is me nog niet veel duidelijker geworden helaas.

Zit er al een zoneregelaar op onze vloerverwarming of niet? zie foto

Bedankt alvast voor de reacties en mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Bianca

Getagd:

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Je kan tado installeren met de wizard die precies aangeeft wat je moet doen met de draadjes. Nadeel: die vertelt je niet dat je dat 'dingetje' van Toon bij de ketel ertussenuit moet halen. Dus bedrading van tado thermostaat rechtstreeks naar de ketel aansluiting.
    Tado komt met eigen app.
    Op de vloerverwarming heb je nog geen zoneklep oid. Met wat moeite kun je de rode kranen vervangen door tado knoppen, mits het ventiel eronder thermostatisch is. Dan kun je per groep regelen.
    Anders moet je een extra klep installeren in de aanvoerleiding naar de verdeler (bovenste buis, die naar de witte knop gaat). Regelen in 2 zones kan dan niet. Het is de hele vvw.
    Bovendien heb je in de huidige situatie daar niet veel plek voor, en zul je de bypass (dat ding linksboven met dat zwarte aanhangsel) anders moeten maken.
    In alle gevallen moet je aan de verdeler e.d. gaan sleutelen, dus daar heb je een heel handig iemand of een installateur voor nodig.