w.Intercom = i;Tado icm met Airco bedieningen en Warmtepomp — tado° Community

Tado icm met Airco bedieningen en Warmtepomp

Ik heb wat zitten zoeken maar nog niet het antwoord gevonden. Ik heb hier 3 thermostaten hangen waarvan er twee als zonneregelaar worden gebruikt. Verder 5 airco's via de Slimme Aircobediening en 12 knoppen. Alles werkt naar volle tevredenheid. Echt top. Maarrrrr

Ik wil mijn ketel naar hybride brengen in de nabije toekomst. Dat zou dan betekenen dat ik een warmtepomp optimizer nodig heb. Alleen die is van TadoX. En dan zou alles naar TadoX moeten. Dat zou ik kunnen overwegen echter de slimme Airco bediening is niet compatible met TadoX.

Dus het lijkt er op dat ik vast zit. En dus niet naar een hybride kan. Is dat de juiste conclusie? Of zouden binnenkort slimme Aircobedieningen van TadoX op de markt komen?

Beste Antwoord

• Emcee
    Emcee Admin
    Antwoord ✓

Hallo @Kogelenberg

De meeste van onze klanten gebruiken tado° voor verwarmings- of koelproducten, in plaats van een combinatie van beide. We hebben ons vooral gericht op het maken van verwarmingsproducten voor tado° X, en als er genoeg vraag naar is, zullen we in de toekomst ook een tado° X-variant voor koeling uitbrengen. Op dit moment is er echter geen directe planning om dat te doen.

Antwoorden

• ik geloof niet dat u het begrijpt. De airco is een Warmtepomp. Maar (Lucht Lucht) en die gebruik ik voor het verwarmen van mijn huis in combinatie met de CV en/of Lucht/Water warmtepomp. Wat u zegt is overigens niet waar. Heel veel klanten gebruiken uw slimme airco bediening. Dus voor een bedrijf dat zich presenteert als een bedrijf dat energiebesparing nastreeft is de combinatie van Lucht/Lucht en Lucht/Water warmtepompen de ideale combinatie. Reden is dat vluchtige warmte snel kan worden opgewekt voor ruimtes die kortstondig warm moeten worden en de andere ruimtes met water worden verwarmd. Ik zou u willen adviseren om niet te reageren als u er geen verstand van heeft. Het wordt tijd voor een Airco bediening die TadoX compatible is