w.Intercom = i;X-lijn: draadloze ontvanger icm draadloze thermostaatkranen — tado° Community

X-lijn: draadloze ontvanger icm draadloze thermostaatkranen

Beste leden van de community,

Ik heb advies nodig bij een setup met de Tado X-lijn

Huidige (domme) setup:
- Oude honeywell thermostaat die met een draad (2-aders) is verbonden met de CV-ketel (Intergas Kombicompact 28/24 van 10+ jaar oud.
- Op alle losse radiatoren een mechanische thermostaatkraan.


Gewenste (slimme) setup met de X-lijn::

  • Een Tado draadloze ontvanger X koppelen aan de huidige CV-ketel via de bestaande draad (waar nu de 'domme' Honeywell mee verbonden is)
  • Slimme Tado X thermostaatkranen op de radiatoren in de verschillende woonruimten
  • Een draadloze Tado X thermostaat in de woonkamer v
  • De bovengenoemde Draadloze Ontvanger X zal:
    • De bridge-functie overnemen
    • De zone-regelaar zijn voor zowel de slimme thermostaatkranen, als de draadloze thermostaat in de woonkamer.

Mijn vraag:

  1. Is de gewenste slimme setup met de X-lijn mogelijk?: Kan ik de draadloze ontvanger de zoneregelaar laten zijn én de bridge-functie overnemen van zowel de thermostaatkranen als de draadloze thermostaat in de woonkamer?
  2. Kan de Draadloze Ontvanger 'praten' met mijn oudere CV Ketel (Intergas Kombicompact 28/24 van 10 jaar oud) door hem aan te sluiten aan de bestaande 2-adere kabel?

Graag hoor ik jullie mening!


Hartelijk dank


Getagd:

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ja dit is geen probleem, dit is gewoon de "standaard setup" voor tado.

    Let wel op: "Slimme Tado X thermostaatkranen op de radiatoren in de verschillende woonruimten" dat betekent dus OOK slimme kranen in de woonkamer! Veel nieuwe klanten denken "daar zit al de thermostaat dus daar hoeft dat niet" maar dat is dus niet zo!

    Je moet echt ook in de woonkamer slimme kranen hebben, als je tenminste de boel zodanig wilt gebruiken dat bijvoorbeeld de badkamer of een slaap/studeerkamer verwarmd kan worden terwijl de woonkamer al op temperatuur is.

  • Hi Rob, dank je wel voor jouw snelle reactie!

    Ja, ik heb (dan) op alle radiatoren (ook in de woonkamer) een slimme thermostaatkraan.

    Begrijp ik het goed dat:

    • Ik dus geen Bridge nodig heb (wordt 'overgenomen' door de draadloze ontvanger')?
    • En ik kan die draadloze ontvanger als zoneregelaar?

    Weet jij toevallig of de Draadloze Ontvanger kan 'praten' met mijn oudere CV Ketel (Intergas Kombicompact 28/24 van 10 jaar oud) door hem aan te sluiten aan de bestaande 2-aderige kabel?

    Dank alvast!

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Kennelijk is de wireless receiver tevens bridge, maar dit staat niet duidelijk op de site en ik weet dat ook niet, dus dat moet je aan tado vragen dan (gebruik de chat op de website).

    Tado X werkt met aan/uit en OpenTherm ketels.