w.Intercom = i;Radiatoren schieten aan maar blijven in de app op vorstbeveiligign — tado° Community

Radiatoren schieten aan maar blijven in de app op vorstbeveiligign

Goedenavond,

Vandaag voor het eerst de verwarming aangezet. Ik heb op 8 verschillende plekken slimme radiatorknoppen (zo ook beneden in de woonkamer waar ook de thermostaat ligt). Nou wilde ik vandaag in 1 kamer (niet de woonkamer) de verwarming aanzetten, echter reageerde deze pas toen ik de thermostaat op 20 instelde maar vervolgens schoten alle radiatoren vol aan en bleven in de app staan op 'vorstbeveiliging', behalve de kamer die ik wilde verwarmen die staat op verwarm naar 20. Op de radiatorknoppen staat 'off' maar de verwarming is vol aan. Weet iemand hoe dat kan?

Beste Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Antwoord ✓
    Niet te snel reageren ajb - nu heb je mijn antwoord geweigerd terwijl ik die nog aan het bewerken was.
    Heb je in alle kamers de zoneregelaar ingesteld op de thermostaat?
  • Rob
    Rob Admin
    30 september aangepast Antwoord ✓

Ik wil hier toch wat aan toe voegen, omdat er bij mij wat alarmbelletjes gingen rinkelen toen ik "in 1 kamer (…) de verwarming aanzetten, (…) maar vervolgens schoten alle radiatoren vol aan" las. Dit klinkt alsof de radiatorknoppen hun ventiel niet goed sluiten. Dus, dat wanneer de ketel verwarmt, ze warm water de radiator in laten stromen. Ook wanneer dat niet de bedoeling is.

Dit lijkt een probleem met de kalibratie. Omdat het bij veel radiatoren in 1 huis optreedt, zal dit geen hardwareprobleem zijn maar (mogelijk) een montageprobleem. Ik stel het volgende voor, voor iedere radiator die onterecht te warm werd (eventueel bij alle slimme radiatorknoppen):

1. Verwijder de radiatorknop van zijn bevestigingsvoetje. Zie ook (bij 41 seconden): https://www.youtube.com/watch?v=bKOtRKXxPJw
    2. Verwijder de batterijen (minimaal 30 sec)
    3. Controleer of de metalen ring goed vast gedraaid zit op het ventiel van de radiator. Wanneer die niet goed vast zit, draai hem dan echt goed vast. Zeker niet met grof geweld met een waterpomptang, maar wel stevig vast. Indien er sprake is van een adapter, dan moet die ook goed vast zitten.
    4. Plaats de batterijen weer terug. De radiatorknop trekt de zwarte pin na een paar seconden automatisch naar binnen.
    5. Plaats de radiatorknop dan weer terug op het bevestingsvoetje. Dit zorgt voor een her-calibratie.

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ik denk dat je gewoon nog niet begrepen hebt hoe het systeem werkt en hoe het geconfigureerd moet worden…

• dank voor deze geweldige reactie, fijne avond!

• B79
    B79 Volunteer Moderator
    Als je alles geïnstalleerd hebt en het werkt nog steeds niet goed is er mogelijk een fout ingeslopen.
    Mijn advies is om via de chatbox contact op te nemen met tado zodat hun op afstand even kunnen meekijken waar het fout gaat.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    30 september aangepast
    Ok @Jeroen2020, ik neem aan dat het vorige winter wel werkte?
    Je kunt eerst alle instellingen checken. Is de status van de bridge ok (3 ledjes continu aan)?
    Is er een rode stip bij Instellingen in de app? Ga dan na welk apparaat een fout meldt.
    Heb je misschien de knop Maximaal verwarmen bovenin de app aangeraakt?
    Je kan per knop checken of die goed verbonden is: ga naar de Instellingen, Kamers & Apparaten en kamer, selecteer de knop en druk op Display laten knipperen.
    De knop laat Hi zien.
  • @Andreplusplus ik heb het recent geïnstalleerd - en voor zover ik kan zien is alles goed geinstalleerd en gekalibreerd. Heb alvast bij Tado om assistentie gevraagd

• @Andreplusplus dank voor je hulp, zoneregelaar was inderdaad het probleem en het werkt nu allemaal naar behoren.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Dan had ik dus toch gelijk…