Tado V3+ aansluiten op stadsverwarming vattenfall
Hallo ik mijn fado bedraad aan gesloten op plus en min
ik heb stadsverwarming van Vattenfall en lees dat ik D01 moet selecteren
met water heb ik denk ik niets in te stellen en heb alleen radiatoren in huis
kan iemand mij vertellen,hoe ik het installatie menu moet instellen?
bvd
Beste Antwoord
-
je kan het beste de wizard in de app gebruiken. Ga naar instellingen, K&A, selecteer thermostaat en klik op installatieinstructies.
Als je de bestaande thermostaat niet kan vinden, selecteer bijv KPS Termo On/Off als oude thermostaat.
De app doet dan de instellingen voor je.0
Antwoorden
-
Helemaal juist wat Andre beschrijft.
Die codes (D01 etc) daar moet je als gemiddelde consument helemaal niet mee bezig zijn. Dat leidt enkel tot verwarring en fouten. Dat is voor installateurs. Je kan beter gewoon de installatiestappen volgen in de app. Dat is gebruiksvriendelijker en leidt minder snel tot fouten.
0 -
fijn bedankt voor jullie reacties! ik ga later vandaag even proberen, ik laat wel even weten of het gelukt is.
mvgr
0 -
vreemd ik kan de model keuze niet bevestigen op de blauwe balk
0 -
one sorry nu wel even afwachten
0 -
ik hoor de v3 wel tikken als ik de temp tijdelijk verhoog, maar geloof dat mijn radiatoren niet warm wordende aansluiting op plus en min is toch correct?
0 -
Ik wil niet lullig doen, maar wanneer je een tik hoort bij een warmtevraag (=het relais schakelt) en je hebt hem op + en - aangesloten (=digitale aansluiting), dan heb ik het vermoeden dat de installatie stappen niet goed doorlopen zijn, aangezien deze combinatie van programmatie en bekabeling nooit kan werken.
Ik vermoed dat wanneer je de kabels op NO en COM aansluit het wel werkt.
0 -
de stadsverwarming is uit 1996,maar geen probleem over lullig doen ik lees en hoor overal plus en min de juiste aansluiting is, begrijp verdergaat het relais schakelt als ik een tik hoor
0 -
verder heb ik er totaal geen kaas van gebetener raak er van in de stress😀
0 -
Tja, de wizard zegt toch echt stap voor stap wat je moet doen. Je hoeft nergens anders te kijken en in de stress te raken van informatie die niet van toepassing is op jouw situatie. Probeer NO en COM ipv + en - (welk draadje op welk contact maakt niet uit)0
-
Ga ik doen de wizard wel op KPS thermo on/off want ik weet niet wat de oorspronkelijke thermostaat was/is.?
0 -
klusje geklaard op No en Com,bedankt!
1