w.Intercom = i;Ik kan de zoneregelaar niet wijzigen?? — tado° Community

Ik kan de zoneregelaar niet wijzigen??

Heb meerdere Slimme thermostaten V3. Ik gebruikte altijd de modulerende Honeywell bedraadde thermostaat en dat werkte prime.

Maar nu slaan de V3's niet meer aan. De app kan wel met ze babbelen (bijv. laten knipperen, temperatuur tijdelijk verhogen etc.) en de V3's lichten dan ook op.

Alleen de ketel slaat niet aan. (zoals ik al schreef, voor de zomer werkte het prima)

Nu zie ik in de app als zoneregelaar een RU0618285824. Ik kan niet zien of dat mijn Honeywell is. Deze zoneregelaar is geactiveerd, alleen die kan ik ik de app niet uitschakelen of aanpassen.

Hoe kan ik de V3's weer opnieuw met de Honeywell laten communiceren (zonder de app en alles te de-installeren en alles opnieuw te configureren)?

Reacties

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    6 oktober aangepast
    Tado kan niet communiceren met Honeywell. Ik weet niet wat er veranderd is waardoor het nu niet meer werkt .

De zoneregelaar die ingesteld is, is vermoedelijk een slimme thermostaat van Tado
  • voor de zomer werkte alles. (misschien heeft een app update de zoneregelaar weer teruggezet?)

maar ik kan in de app geen instelling vinden om het weer terug te zetten....

Is dan de enige oplossing om de App te deinstalleren en alles weer opnieuw in de stellen?Dat zou wel irritant en stom zijn....
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Je moet eerst beschrijven hoe je installatie er precies uit ziet.

Want een Honeywell als zoneregelaar, dat is niet mogelijk.

• dit is zoals het is en vorige winter heeft gewerkt benedenetage woonkamer /keuken 2 radiatoren met Tado en een convectorput zonder Tado (rechtstreeks op HR ketel
    - hal/garderobe 1 radiator met Tado
    - in woonkamer modem met Tado Internet Bridge en honey well modulerende thermostaat bedraad

1e etage
    1 badkamer met 2 radiatoren met Tado

2e etage/zolder
    1.radiator met Tado

Dus eigenlijk hangt alleen de convectorput rechtstreeks aan HR CV ketel.

honey Well staat normaal altijd op 15 graden.
    woon en slaapkamers hebben airconditioning /verwarming met eigen programma s
    De Tado radiatoren hebben schema's om bij te springen en ook om handdoeken etc te drogen
  • Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Dan moet je de Honeywell met de hand hoger instellen, zodat je ketel aan gaat.

Koppeling met Tado kan niet
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Die RU is een tado thermostaat. Als die niet met de ketel verbonden is, werkt het niet.
    Heb je een ketel met 2 circuits en 2 thermostaten?
    In ieder geval moet iets er voor zorgen dat er warm water gaat circuleren, pas dan wordt een radiator met een tado knop warm.
    Je zegt dat je 3 STs hebt, maar dat beschrijf je niet in je spullenboel?
  • Allemaal dank voor de input. Gelukkig is alles nu in orde.

Vorige winter toen ik alles installeerde werkte het perfect. Maar, dat was misschien omdat het toen veel kouder was. Daardoor was er een warmtevraag waar de Tado's op konden meeliften.

De reden dat de Honeywell ertussen zat is dat het maar niet lukte om de Tado Thermostaat te laten babbelen met mijn Intergas Xtreme 36. Ik heb destijds werkelijk alles geprobeerd, alle adviezen van internet opgevolgd en zelfs de Tado helpdesk kwam er niet uit.

Maar, gisteren dacht ik, ik probeer het nog maar eens ….. En vreemd genoeg lijkt het nu wel te werken ….. Ben in ieder geval dat het nu wel werkt

• Rob
    Rob Admin
    10 oktober aangepast

Bijzonder verhaal. Ik ben blij dat nu alles werkt.

Kijkend naar het account zie ik inderdaad dat de genoemde RU0618285824 sinds 7 oktober Opentherm communicatie heeft met de ketel.

Wat er vorig seizoen niet goed gegaan is weet ik natuurlijk niet, maar ik weet wel dat de Xtreme 36 de mogelijkheid heeft voor 2 verwarmingscircuits, met 2 bekabelde thermostaten. Misschien ging daar wat mis (verkeerde circuit)? Hoe dan ook, het lijkt nu opgelost. Ik neem aan dat de Honeywell nu losgekoppeld is.

• ja, dat klopt, de Honeywell is nu ontkoppeld.
  • Bovenstaande situatie komt ook bij ons voor. Met dat verschil dat hier alles van Tado is. V3 Thermostaat is bedraad en stuurde al jaren niets aan tot nu de thermostaatkraan in de huiskamer kan niet meer zelfstandig aan maar moet nu eerst praten met de bedrade thermostaat. Deze zet ik nu fictief hoger om de huiskamer thermostaatkraan te laten werken. Best vreemd toch?
  • Daarbij komt nu dat mijn verbruik in IQ niet juist is omdat hij aanstaat maar niets verwarmd
  • Ja, hier hetzelfde probleem. App geeft aan dat hij een kamer aan het verwarmen is, alleen de ketel doet niets, verwarming wordt niet warm. Wij hebben alles van Tado. Ook de thermostaat. Vorige winter deed alles het perfect. Nu krijg ik het maar niet voor elkaar om te verwarmen. Dit na de zomer. Toen hebben we Tado uitgeschakeld. Ik begrijp er helemaal niets van.
  • Andreplusplus
    13 oktober aangepast
    z o n e r e g e l a a r van de kamer instellen op de slimme thermostaat
  • Maar dan moet je een bedrade thermostaat omzetten naar wifi. En dat wat ik juist niet wil🤨
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Dat is onzin, een Tado V3 thermostaat support helemaal geen WiFi!

• Oké…laat dat maar duidelijk zijn…
  • Rob
    Rob Admin

@Munnik Ik heb het voor je aangepast. Kan je eens testen of het nu wel werkt?

Voor alle anderen: Wanneer je (bijvoorbeeld) slaapkamer er niet voor zorgt dat de ketel start en je hebt wel een tado thermostat (bekabeld of met een draadloze ontvanger) aangesloten op je ketel, dan is in de regel de zoneregelaar instelling van de kamer niet ingesteld. Instellingen → Kamers en apparaten → naam van de kamer → zoneregelaar. De zoneregelaar is het tado apparaat dat met een kabel aangesloten is op je ketel (/warmtepomp/…)

• Munnik
    Munnik
    15 oktober aangepast
    Het probleem met thermostaatknop die ik alleen kon aansturen door via de bekabelde thermostaat open te zetten, is gelukt. Alleen nu blijft met alles dicht mijn ketel voortdurend pendelen. Hele nacht aan en uit. Dus in de nacht en bij afwezig zie ik via mijn Homewizard dat ik gas verbruik Dus één probleem getackeld, een ander gecreëerd… hoor graag de oplossing. By the way vorig stookseizoen geen probleem nu met het nieuwe stookseizoen dit probleem. Zet de ketel nu ‘‘s nachts uit!
  • Andreplusplus
    Welke
    ruimte geeft een warmtevraag? Die moet je uitschakelen.
    Dat de ketel pendelt (geeft deze een foutmelding?) komt omdat deze zijn warmte niet kwijt kan.
  • Dit is juist het vervelende er is geen foutmelding.