Tado-X warmtepomp optimizer en Daikin Altherma r Hybride warmtepomp
Vanmorgen heeft de leverancier van onze warmtepomp ( Daikin Altherma R Hybride) geprobeerd de Tado X warmptepomp optimizer te installeren. De optimizer is op de juiste poorten aangesloten, maar bij de systeemtest wordt de melding gegeven Systeemtest mislukt. Iemand een idee wat dit kan zijn?
0
Antwoorden
-
Bij installatie werd aangegeven ' daikin niet verbonden'. In de app zie ik dat de optimizer wel verbinding heeft met Wifi0
-
Ik heb ook een Altherma wp maar full-electric. Werkt ook nog niet zo als het zou.
Maar belangrijk:
- Optimizer moet met kabel aan P1/P2 verbonden zijn. Mijn installateur had hem eerst op een andere poort aangesloten, wat niet goed werkte.
- Altherma moet niet gestuurd worden door een Daikin thermostat of user interface (bv Madoka). Dat lijk mijn probleem te zijn maar ik moet het nog omzetten.
Wifi voor de Optimizer is alleen nodig voor de verbinding naar de tado cloud maar niet voor de wp. die gaat alleen over kabel.
0 -
De Tado optimizer was idd niet juist aangesloten. Ik heb nu wel verbinding maar zie in de app alleen de warmwater tegel0