Tado themostaat niet te vinden als zoneregelaar
Beste Tado-community,
Afgelopen week heb ik een draadloze extensiekit toegevoegd aan mijn installatie. Sindsdien kan ik mijn twee bedrade thermostaten niet meer selecteren als zoneregelaar.
Ik heb geprobeerd om via de Tado-site de zoneregelaar opnieuw in te stellen, maar dat lijkt niet te werken. Hier is de procedure die ik volgde:
De Slimme Thermostaat als Zoneregelaar instellen
Als je je Slimme Thermostaat als Draadloze Temperatuursensor hebt geconfigureerd, maar hij is in feite bedraad, kun je je apparaat opnieuw configureren.
Om je Slimme Thermostaat te configureren, volg je deze stappen in de tado° app:
- Ga naar Instellingen > Kamers & Apparaten en
- selecteer de Slimme Thermostaat die Zoneregelaar moet zijn
- Ga naar Installatie- Instructies.
- Selecteer model kamerthermostaat en volg de instructies op het scherm op.
Ik kan een heel lang verhaal typen over de aanleg van deze installatie, maar voor de duidelijkheid heb ik maar even een schema toegevoegd. Het betreft een aan/uit systeem van drie kleppen die nu aan gestuurd worden door Tado. Waarvan twee kleppen door een bedrade Tado thermostaat (die niet meer te selecteren zijn als aparte zoneregelaar en deze automatisch op de draadloze extentiekit word gezet als zoneregelaar)
Wat niet op de tekening staat maar wel bestaat is ons tuinhuis met kantoor waar een aparte CV-ketel wordt aangestuurd met bedrade tado thermostaat (dit werk alle maal prima en deze thermostaat is ook in de lijst met zoneregelaas te selecteren)
Er zijn nu in de zoneregelaar lijst nu twee opties te selecteren. Zone tuinhuisje en de tweede optie extentiekit. Ik mis dus nog twee bedrade Tado thermostaten.
Hoop dat iemand mij kan helpen om de tado bedraden thermostaten weer zal zone regelaar ingesteld te krijgen. Het opnieuw instellen volgens tado instructie en ruimte verwijderen en opnieuw aan maken lijkt niet te helpen.
Alvast bedankt voor je hulp.
Beste Antwoorden
-
Dit is correct, als je een extentiekit/draadloze ontvanger hebt dan is dat je zoneregelaar.
De zoneregelaar is het apparaat dat de ketel aanstuurt. Er kunnen er wel meer van zijn als je ketel meer zones heeft, maar dat kunnen dan geen extentiekits zijn (daar kan er maar 1 van zijn).
Als je speciale situaties hebt met kleppen oid moet je dat bij de servicedesk melden dan kunnen zij afwijkende instellingen maken.
1 -
Ik zal contact opnemen met de Tado Servicedesk.
Thx Rob2 voor de snelle reactie.
0