Tado X kan niet m.b.v. Open Therm warm water aan of uitzetten
Vorige week een complete installatie van Tado X gedaan.
Ik had eerst V3+ met radiatorknoppen en het heeft steeds goed gewerkt behalve dat in de uitbouw de ontvangst voor de knoppen onbetrouwbaar was.
Ik dacht een mooie overstap te doen met Tado X maar ik krijg het regelen van het warme water niet in beeld, in tegenstelling tot de V3-configuratie.
Nu hikt dus elke anderhalve uur de Remeha Tzerra Ace CW5 even wat gewoon erg hinderlijk is.
Iemand daar ervaring mee?
Wireless receiver aan de ketel met OT en draadloze temperatuur sensor.
Antwoorden
-
Ik heb net gelezen van support dat het niet kan…
Wat een ongelofelijke deceptie. Ik hoop dat ik die Tado X spullen nog kan terugsturen.
0 -
Ik weet niet wat de mogelijkheden van die Remeha ketel zijn maar mijn Intergas ketel die laat ik niet eens door Tado aansturen, die laat ik dat lekker zelf uitzoeken.
Dit is een ketel met alleen "doorstroming" voor warm water, zonder voorraadvat (in feite een geyser dus). Het enige wat ie doet om het comfort iets te verhogen is, als het geen stookseizoen is, heel zo nu en dan even de warmtewisselaar opwarmen. Maar daar merk je niets van want bij warmwater tappen loopt er geen pomp (pomp is alleen voor CV) en er zit een soort "automatisch schema" in waardoor hij dit warmhouden alleen doet op tijden dat je in de voorgaande paar dagen warm water gebruikt hebt.
Kijk DAT is nou een "slim schema"! Ipv wat Tado slim noemt.
0 -
Dat is inderdaad een mooie oplossing.
Ik ga ook nog informeren bij Remeha wat de mogelijkheden zijn.
Blijft verbijsterend dat dit met V3 wel kon. Ik heb nu ook begrepen dat er aan de OT-implementatie het nodige schort bij Tado X. Te snel op de markt gebracht?
Over support wel heel tevreden overigens.
Ik ga mijn V3 weer terugzetten.0