Temperatuurregeling in een appartement met blokverwarming
Appartement heeft blokverwarming.
De 7 ruimtes zijn uitgerust met thermostaatkranen.
Ik wil met Tado slimme radiatorventielen gaan werken.
Ik heb mijn inziens dan geen centrale thermostaat nodig wa t die hoeft niks aan warmteopwekking te schakelen.
Heb ik dan voldoende aan een Tado Hub en 7 slimme radiatorventielen.
En kan ik elk radiatorventiel een eigen weekprogramma geven met meerdere schakeltijden per dag
Ik hoor graag
De 7 ruimtes zijn uitgerust met thermostaatkranen.
Ik wil met Tado slimme radiatorventielen gaan werken.
Ik heb mijn inziens dan geen centrale thermostaat nodig wa t die hoeft niks aan warmteopwekking te schakelen.
Heb ik dan voldoende aan een Tado Hub en 7 slimme radiatorventielen.
En kan ik elk radiatorventiel een eigen weekprogramma geven met meerdere schakeltijden per dag
Ik hoor graag
0
Beste Antwoord
-
Uitgaande van wat ik in het verleden wel eens als pakket in de verkoop heb gezien (1 slimme knop met bridge) lijkt het mij wel te kunnen werken.
Je moet de knoppen aanwijzen aan een kamer en dan kan je eenvoudig tijdschema’s maken.
Mocht de temperatuur regeling niet goed werken kun je altijd nog los een temperatuur sensor van tado kopen om de temperatuur op een andere plek in de ruimte te meten.1
Antwoorden
-
Wel checken of je echt geen centrale klep hebt. In een moderne installatie met joule-meter in de meterkast is dat vrijwel altijd WEL het geval. In ouderwetse installaties waarbij bijv in een flat de buizen verticaal door de kamers lopen en er gemeten wordt met van die opplak dingen op iedere radiator niet.
Als je een centrale klep hebt dan is het beter om die aan te sturen, dat scheelt in je rekening. Dan moet je dus wel een thermostaat hebben, maar die hoeft niet persé in de kamer gemonteerd te worden, mag ook naast die klep.
1