Alleen slimme knoppen? Of hoe anders?
Om kosten te besparen overweeg ik alleen 3 slimme knoppen voor 2 verdiepingen.
Welk onderdeel heb ik ten minste/minimaal/het goedkoopste nodig om te zorgen dat deze 3 slimme knoppen:
- de ketel kunnen aan/uit zetten bij warmtevraag in die ruimte
- handmatig, of in de app per 1 of 2 tegelijk kunnen worden ingesteld?
Welk onderdeel heb ik ten minste/minimaal/het goedkoopste nodig om te zorgen dat deze 3 slimme knoppen:
- de ketel kunnen aan/uit zetten bij warmtevraag in die ruimte
- handmatig, of in de app per 1 of 2 tegelijk kunnen worden ingesteld?
0
Beste Antwoord
-
Een bridge, draadloze ontvanger en 3 knoppen. Of een bridge, bedrade thermostaat en 3 knoppen.
Heb je maximaal 3 ruimtes? Want in elke ruimte die je wilt regelen heb je een knop nodig op de radiator. Oók die waar je eventueel een thermostaat plaatst.0
Antwoorden
-
Ah. Dank je. Ik had mijn vraag op twee manieren gesteld trouwens, in twee topics.
Maar nu noem je een bridge en een bedrade thermostaat. Bedoel je dan een niet slimme bedrade thermostaat?
Wat is/doet/kan de bridge anders dan de centrale ontvanger of centrale thermostaat?
En ja, 3 knoppen op 3 radiatoren in 2 ruimtes. Dat deel snap ik. Dank!0 -
Ik bedoel een tado bedrade thermostaat. Je mag zelf kiezen of je die slim noemt of niet 😉.
De bridge is de verbinding met de tado cloud service en verzorgt de communicatie tussen de tado apparaten in je woning.0 -
Juist. Je hebt dus altijd een bridge, een "doorgever" (thermostaat of ontvanger) en knoppen nodig. Als je nu een thermostaat hebt. Thx1