w.Intercom = i;Tado X thermostaat configureren voor moduleren — tado° Community

Tado X thermostaat configureren voor moduleren

Beste leden,

Ik heb net een Tado X thermostaat aangeschaft en deze bedraad aangesloten op de Nefit Proline HRC.. ketel. Dit werkt prima in Aan/Uit modus, maar wil hem graag modulerend gebruiken.

Ik heb gelezen dat de V3+ thermostaat dan anders geconfigureerd moet worden (D1/D31), maar kan hier niks over vinden voor de Tado X. Klopt het dat deze niet anders geconfigureerd hoeft te worden en alleen de bedrading moet worden aangepast?

Las ook dat de V3+ icm de Nefit Proline geen OT converter behoeft en direct kan worden aangesloten. Is de converter voor de X nu ineens wel nodig?

Groet,
Bram

Beste Antwoorden

• Rob
    Rob Admin
    Antwoord ✓

De Nefit Proline HRC gebruikt de modulerende EMS bus van Nefit. Die ondersteunen we wel met V3+ en niet met X. Wil je die modulerende EMS bus gebruiken met X, dan heb je inderdaad een Opentherm converter nodig.

Wanneer je echter een Nefit Proline NxT HRC hebt, dan is dat een Opentherm ketel. Opentherm ondersteunen we direct met tado X.

Voor tado X hoef je niets anders in te stellen, voor V3+ wel. Voor veruit de meeste klanten gaat dat automatisch met het volgen van de installatie instructies in de app.

• BvO
    BvO
    Antwoord ✓

Dat is goed om te weten. Ook goed om te lezen dat er al een beta versie van de firmware beschikbaar is. Ik zal de ontwikkelingen in de gaten houden en pas een convertor aanschaffen als dit is uitgekristalliseerd, hopelijk binnen enkele weken.

Is het raadzaam om nog contact op te nemen met support hierover?

• Rob
    Rob Admin
    Antwoord ✓

@BvO Wanneer je nu al zo'n converter had gehad, dan was het misschien zinvol geweest. Nu niet. Ik zou gewoon dat forum even in de gaten houden, en wanneer het moment komt dat ze daar tevreden zijn, dan zal het goed zitten.

Antwoorden

• Top bedankt, dat wilde ik even zeker weten. Dan ga ik converter aanschaffen.

• Rob
    Rob Admin

@BvO We hebben, zie ook het draadje hier op het forum, wat aanloopproblemen met die converters. Aangezien je nu een goed werkend systeem hebt, zou ik de voortgang daar even afwachten. Of in ieder geval geen haast maken.