w.Intercom = i;Bij aanzetten van 1 radiatorknop gaat alles aan — tado° Community

Bij aanzetten van 1 radiatorknop gaat alles aan

Mick99
Mick99
20 oktober aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Goedemiddag,

Sindskort in het bezit van Tado (slimme bedrade thermostaat en 6 radiatorknoppen). Huis met drie etages. Helaas wil de installatie nog niet helemaal lukken, ondanks aandachtig alles doorgenomen te hebben.

Vraag 1: wanneer ik bijv alleen de badkamer aanzet via de app, gaan alle radiatoren aan. Dit lijkt me niet de bedoeling. Wat is hier de oplossing voor? CV is een Remeha Avanta 28c (maar hier heb ik niks aan veranderd, dit was niet nodig volgens de handleiding). Twee radiatoren zijn nog niet aangesloten omdat de knop niet past, deze tussenstukjes moet ik nog bestellen. De radiatoren staan met de oude knoppen op 0).

Vraag 2: wat is het nut van de bedrade thermostaat eigenlijk als je alle radiatoren los kan bedienen via de app? Is dit voor de mensen die nog ‘ouderwets’ hoger en lager willen zetten?

Vraag 3:
Ben ook in het bezit van vloerwarming. Hier heb ik (nog) niks aan veranderd. Deze is aangesloten op de thermostaat. Wanneer beslist deze nu of hij aan gaat of niet met de nieuwe Tado constructie en hoe zou je dit kunnen aanpassen? Zag in dit forum dat het redelijk ingewikkeld kan zijn, zijn hier monteurs voor oid?

Hoor het graag,
Mick

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Hoe heb je e.e.a ingedeeld?
    Welke knoppen heb je samen in 1 ruimte in de app?

    De thermostaat stuurt de ketel aan. Als er dan een ruimte om warmte vraagt, gaat de ketel automatisch aan. Anders moet je deze zelf eerst aan zetten.

    Hoe wordt de vloerverwarming geschakeld? Met een klep o.i.d die gestuurd wordt door de thermostaat?
  • Mick99
    Mick99
    20 oktober aangepast
    Hi Douwe,

    Indeling:
    - Begane grond 2 radiatoren, 1 Tado knop (andere radiator past nog niet), en slimme bedrade thermostaat hangt hier

    - Boven slaapkamer, 1 radiator (nog geen knop)

    - Boven babykamer, Tado knop

    - Boven badkamer, Tado knop

    - Souterrain geen radiatoren, vloerverwarming

    Wanneer ik dus de badkamer op 22 graden zet, worden automatisch alle andere radiatoren gloeiend heet (in elke ruimte).

    Wat betreft vloerverwarming heb ik niet zoveel kennis. Ik weet dat deze is aangesloten op de thermostaat met de verwarmingsbuizen en dat het van het merk ‘Robot’ is. Voorheen als ik de thermostaat hoger deed, ging de vloerverwarming ook aan. Nu weet ik niet hoe deze met Tado reageert
  • Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    2x badkamer met tado knop?

    Is dat dezelfde ruimte?

    En hoe is het in de app gedefinieerd?
    Wat is als zoneregelaar ingesteld voor elke ruimte?

    Radiatoren zonder tado knop worden altijd warm als een andere ruimte om warmte vraagt. Dan moeten daar ook slimme knoppen op.

    Vloerverwarming is niet gekoppeld met Tado lijkt mij.

    Daar zal een tweede bedrade thermostaat aan te pas komen vermoed ik.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    "Indeling:"

    De vraag is niet hoe je huis is ingedeeld maar of je het in de Tado app net zo hebt ingedeeld.

    M.a.w. bestaan al die kamers nu ook in je app en ieder met de juiste knop/thermostaat erin?

  • Mick99
    Mick99
    20 oktober aangepast
    Ik had het verkeerd uitgetypt, indeling staat nu boven juist.

    In de app is het ook zo ingedeeld als hierboven, alleen dan zonder de radiatoren zonder knop (dus badkamer is badkamer zone, babykamer is babykamer zone etc). Is dat niet correct?

    Wat bedoel je met zoneregelaar? Enige zoneregelaar die ik heb is de slimme thermostaat op de begane grond (waar ik het nut dus nog niet echt van in zie), verder zijn het enkel losse Tado knoppen.

    Helder wat betreft de radiatoren zonder knop, snel er maar op zetten dan dus. Maar het moet toch mogelijk zijn om bijvoorbeeld alleen de badkamer te verwarmen zonder dat alle andere Tado’s aan gaan?

    Vloerverwarming zal ik mij zelf in gaan verdiepen.
  • @Rob2 zie bovenstaande
  • Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Zone regelaar is het apparaat wat je ketel aanstuurt, dus de slimme bedrade thermostaat. Deze moet je dus instellen voor al je ruimtes in de app
  • https://ibb.co/5FkjhB6

    Maar de thermostaat kan maar in één ruimte, hoe wil je dat dan doen? Heb de indeling toegevoegd, hoe dient deze aangepast te worden?
  • https://ibb.co/Fgh3PKK

    Bovenstaande staat iets over zoneregelaar
  • Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    20 oktober aangepast
    In de gestuurde afbeelding, klik op de pijl naast de naam van de kamer, en scrol naa beneden. Stel als zone regelaar de bedrade thermostaat in.

    Doe dit voor iedere ruimte in je configuratie
  • https://ibb.co/BygP89V

    Zo staat het al ingesteld, bijv bij babykamer (zie foto)
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Als er radiatoren warm worden in kamers zonder warmtevraag, dan sluiten de knoppen niet goed.
    Zijn ze goed gemonteerd en gecalibreerd?

    Als je foto's wil plaatsen, stel je browser dan in op desktopsite, dan kun je ze meteen invoegen ipv via een link.
    (of gebruik een tablet of pc ipv telefoon)
  • Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    21 oktober aangepast
    Zo staat het al ingesteld, bijv bij babykamer (zie foto)

    Dan sluit de kraan niet goed