Lithiumbatterijen geschikt?

Opties

Aangezien alkalinebatterijen net te vaak leeg raken heb ik NiMH oplaadbare batterijen (Eneloop Pro) geprobeerd, maar die geven maar 1.35V af dus krijg ik direct een melding dat de bewuste batterijen bijna leeg zijn. Nu overweeg ik Energizer Ultimate Lithium (L91), dat is een niet-oplaadbare lithiumbatterij. Volgens de specificaties heeft deze een nominaal voltage van 1.5V en een vrijwel constant voltage over de levensduur, maar bij hele lage belasting (ordegrootte 1mA of kleiner, wat hier waarschijnlijk wel het geval zal zijn) een voltage van 1.7V. Zou deze batterij geschikt zijn, of zou het hogere voltage de radiatorthermostaat kunnen beschadigen?

Antwoorden

  • wfdeboer
    wfdeboer ✭✭
    november 2019 aangepast
    Opties
    Ik gebruik al ruim 2 jaar Lithium accu's in mijn Tado radiatorthermostaten. Deze gaan bij mij zelfs langer mee dan de standaard batterijen. (Soms tot een jaar!)
    Ik gebruik hiervoor de Kentli AA rechargeable Lithium penlite accu's.
    Deze accu's hebben een ingebouwde 1,5 V stroom regulator en zijn zeer stabiel.
    Te verkrijgen op Alibaba
  • rvmulken
    rvmulken
    januari 2021 aangepast
    Opties
    Zijn er nog mensen die oplaadbare batterijen (Lithium, Ni-Zn, NiCd, NiMH) gebruiken in Tado's radiatorknoppen?
    Graag jullie ervaringen.